Ben je vrouw en op zoek naar een bijzondere baan, dan zijn er nu mogelijkheden bij de Zwitserse Garde (kleinste leger ter wereld, met als doel beschermen van de paus), want na 500 jaar zijn ze de discriminatie zat en zijn er plannen de job ook voor vrouwen open te stellen.Ik moet deze kans helaas aan mij voorbij laten gaan, ik ben niet katholiek, heb een hekel aan de paus, ben niet single, te oud, geen 1.74 m (kan niet op hakken lopen) en veel te claustrofobisch voor de kleine kazerneruimte.
Helaas staat de vacature ook alleen maar open voor Zwitsers. Dit is al van oudsher zo, omdat Zwitsers zo betrouwbaar zouden zijn als zij betaald worden. Er schijnt ook een gezegde te zijn; "Geen geld, geen Zwitsers". (Ik vraag mij nu wel af wie onze Zwitserse buren dan betaalt, wil diegene daar dan onmiddellijk mee stoppen).