dinsdag, januari 15, 2013

Identiteitscrisis door vrouwonvriendelijk FBTO

Al jaren zijn wij tevreden klanten bij FBTO. Dit komt waarschijnlijk omdat zij nooit iets voor ons hoefden te doen. Als je als vrouw anno 2013 een eigen polis wilt hebben, dan leer je ze van een heel andere kant kennen. Het is namelijk bij FBTO quasi onmogelijk om een polis op eigen naam te krijgen.

Voor het gemak hadden Michael en ik al jaren samen een polis. Afgelopen jaar vond ik dat dat anders moest, op zich heb ik alles gewoon zelfstandig, dus waarom de ziektekostenverzekering niet? Het is ook veel handiger, omdat wij dan onafhankelijk van elkaar modules aan en uit kunnen zetten. Enkele maanden geleden heb ik daarom FBTO gemaild, en ik moet zeggen de aparte polis werd snel geregeld. Toen ik echter online ging kijken was er nergens een polis op mijn naam te vinden. Wederom gemaild, maar volgens FBTO was alles in orde.

Goed, na tientallen mailtjes ging ik bijna geloven dat het echt in orde was. Tot ik, na drie maanden mailen, nu een aanmaning kreeg, omdat ze het bedrag niet van mijn rekening hebben kunnen afschrijven. NEE DAT KLOPT: ik heet namelijk geen Koukos (ze hebben dus proberen af te schrijven met mijn rekeningnummer en Michael's naam), ik ben zelfs niet getrouwd en heb geen samenlevingscontract. Ik begrijp dan ook niet hoe ik FBTO aan het verstand moet pulken dat ik Baardwijk heet, en dus ook een rekening heb onder die naam en vanzelfsprekend ook een polis wil onder die naam. Het toppunt van vrouwonvriendelijkheid is wel dat Michael dus de aanmaning ontving over MIJN premie! En dit alles voor een bedrijf dat zelf zegt veel zorg aan klantenservice te besteden...alleen voor mannen dan waarschijnlijk.

Geen opmerkingen: