Posts tonen met het label Ramat Gan. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ramat Gan. Alle posts tonen

donderdag, juni 04, 2009

Kaartje concert Leonard Cohen voor Ramat Gan gevraagd

Op 24 september zal Leonard Cohen zijn Europese tournee afsluiten met een concert in Tel Aviv in het Ramat Gan stadion. En echt als een iemand daar bij wil zijn ben ik het wel. Helaas is het uitverkocht. Dus mocht iemand nog een ticket hebben, laat het mij weten.

donderdag, mei 07, 2009

Leonard Cohen zeker naar Israël

De wetenschap in Engeland begint aardig aan geloofwaardigheid te verliezen, nu er wederom een groepje bemoeizuchtige anti-Israël professoren ( Haim Bresheeth, Mike Cushman, Hilary Rose en Jonathan Rosenhead) is opgestaan. Sinds wanneer bemoeit de wetenschap zich met optredens van artiesten?

Om precies te zijn sinds deze week. Een viertal "wetenschappelijke", Pro-Palestijnse Leonard Cohen fans probeert de zanger te bewegen tot een boycot van Israël. (Dit jaar treedt Cohen op in Ramat Gan). Als zij dit soort zinloze akties nu nog onder persoonlijke titel zouden doen, maar nee zij doen dit onder wetenschappelijke noemer. De argumenten die zij aandragen zijn echter verre van wetenschappelijk te noemen; de songs van Cohen zouden bij de soundtrack van hun leven horen en dus is het niet verantwoordelijk deze in Israël ten gehore te brengen (?), daarnaast beroepen zij zich op het boeddhisme (waarvan Leonard aanhanger is), optreden in Israël zou slecht karma met zich meebrengen (?) verder zou het concert vrijwel zeker ook bezocht gaan worden door Israelische militairen die bier drinken (?) en last but not least zal Israël het concert gebruiken om hun oorlogsmisdaden wit te wassen (?).

Deze vreemde argumentatie heeft het groepje pennenlikkers per brief aan Cohen gestuurd, hopelijk heeft hij net last van een tekort aan toiletpapier.

dinsdag, september 23, 2008

Bar en bloot op Bar-Ilan

Gelukkig is het toezicht op de computer's in de bibiliotheek van de Bar-Ilan Universiteit (Ramat Gan, (Israël), 's nachts niet al te streng. Zodra de vrouwen en (vele) kinderen van de Hardedi (ultra othodoxe joden) uit Bnei Barak op bed liggen, glippen ze het huis uit en rennen naar de bibliotheek van Bar-Ilan.

Een groot deel van de dag van een Haredi bestaat namelijk uit "lernen". Alleen is het wat vreemd dat ze dat in de bibliotheek niet doen uit boeken, maar achter de computer. Nog vreemder is dat ze met rode oortjes achter de schermen zitten. Uit nader onderzoek is dan ook gebleken dat hier niet de Torah bestudeerd wordt, maar alleen pornosites bezocht worden.
Zal wel vallen onder de geloofsregel "wat verboden is, is altijd leuker".