zondag, juni 08, 2008

Autobandencentrum Almere met stip op nummer 1

Na jaren van autoperikelen was het gisteren weer eens zover; een mankement aan de Toyota. Dit keer betrof het een plotseling zeer kalende rechter achterband. Alhoewel de linker achterband dezelfde leeftijd heeft als zijn rechter collega, leken hem zichtbare ouderdomsverschijnselen bespaard te zijn gebleven.

Vanwege een zeer druk schema de volgende week was het zaak de overrijpe senioor (weliswaar met een kalenderleeftijd van slechts 1 jaar) toch op zaterdag vervangen te krijgen. Nu weten wij al uit ervaring dat dat bij reguliere bedrijven niet lukt, zelfs niet bij de Kwik-Fit (het is mij dan ook nog steeds een raadsel waar het gedeelte "Kwik" voor staat). Dus op internet maar eens een lijstje bedrijven opgezocht die allen de belofte boden de banden er direct op te zetten.

Vrolijk gingen wij met lijstje en TomTom op weg, maar de vrolijkheid zakte in de schoenen en bij Toyota in de banden, waarbij ik elke meter bang was voor een klapband, daar de beloftevolle bedrijven geen van allen meer bleken te bestaan. Een van de laatste adressen moest zich op de Veluwse Kant bevinden aan de straat met de zeer vreemde naam Jool Hulstraat.
En jawel daar gloorde inderdaad op nummer 5 Autobandencentrum Almere op.

Al niet veel meer verwachtend, gooide ik de deur van Toyota met een harde klap dicht. Waarop de autobandencentrum eigenaar verschrikt opveerde. De eigenaar vond het onmiddellijk zeer spijtig dat hij in banden deed en niet in deuren, want dan zou hij aan mij vast een betere klant hebben (niets is minder waar, ik verslijt banden als Casanova vrouwen).
Wat mij direct opviel was de vriendelijkheid van de man en het feit dat hij mij als vrouw niet denigrerend toesprak (Zoals bij elke garage wel het geval is). Ook antwoordde hij mij en niet Michael (zoals ook bij elke garage het geval is).
De vriendelijke man stelde mij direct gerust; het met spoed plaatsen van nieuwe banden was geen enkel probleem. Wel had hij alleen tweedehandsbanden van mijn (blijkbaar zeldzame) bandenformaat op voorraad (normaal kan hij wel nieuwe bestellen, die hij dan de andere dag al in huis heeft), maar dat bleek een zegen. In hoog tempo monteerde hij 2 nog bijna nieuwe Michelinbanden onder mijnToyota, ondertussen mochten wij genieten van een heerlijk kopje Senseo. Nog voor de koffie half op was, had hij het klusje al geklaard en kon ik afrekenen. ook daar kun je alleen maar blij van worden; slechts 55 euro all in!

Het bestaat dus nog; betrouwbare bedrijven in de autobranche, wie had dat nog gedacht.
Helaas is Autobandencentrum Almere, zoals de naam al aangeeft, alleen voor banden, volgende keer vraag ik hem of hij nog een broer heeft voor de andere autoonderdelen.

Geen opmerkingen: