zondag, maart 14, 2010

De een zijn dood is de supermarkt zijn brood

De Israëlische supermarktketen Mahsaney Kimat Hinam heeft een commercial gelanceerd, die is gebaseerd op de moord op een kopstuk van de Palestijns Islamitische beweging Hamas.

In de commercial van de supermarktketen worden onder het motto "We offer killer prices", beelden getoond van een bewakingscamera, waarop te zien is dat een vrouw met grote hoed en zonnebril en een man met pet, poloshirt en tennis racket winkelen en ‘stiekem’ producten in hun winkelwagentje stoppen. De twee vertonen grote gelijkenis met twee van de 27 verdachten van de moord op Hamasleider Mahmoud al-Mabhouh.

Al-Mabhouh werd op 19 februari vermoord in Dubai. De aanslag zou het werk zijn van agenten van de Israëlische inlichtingendienst Mossad, die gebruik maakten van Britse paspoorten. Na de moord werden er foto’s van de verdachten vrijgegeven door de politie van Dubai, waaronder afbeeldingen van de twee personen die lijken op de figuranten in het spotje. De supermarktketen hoopt dat de media-aandacht voor de moord op Mahmoud veel geld in het laatje brengt.

BronnenYahoo News
Disrifood
Gulfnews

Labels: Mossad, Hamas, Mahmoud, supermarkt, reclame, Dubai

2 opmerkingen:

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Vrouwe Baardwijk,
Staat u mij toe dat ik hier even off-topic reageer? Ik dacht het wel.
Ik wil hier namelijk eens iets zeggen over het programma 'In Godsnaam' van de Vlaamse Radio en Televisie. Ik meen dat u dat ook volgt. Mij zijn enkele overeenkomsten opgevallen, zaken die blijkbaar in elke religie terugkomen.
- Het eindeloos lang en voortdurend en tot uitputtens toe herhalen van dezelfde teksten (chanten?). Wat kan het nu daar nu toch het nut van zijn? Hoeveel tijd en energie die voor andere zaken zou kunnen worden besteed, gaat daaraan niet verloren? En zou een god dat nu werkelijk van ons verlangen? Wat heeft Hij daar nu aan?
- Vreemde rituelen. In de laatste aflevering (boeddhisme) zag ik een vrouw een tekst opzeggen en daarbij liet zij een soortement gebedstrommeltje draaien én tegelijkertijd luidde zij een belletje. Wie heeft nu toch in een ver verleden die onzin uitgevonden? En weer... zou god dat van ons verlangen? Beleeft Hij daar plezier aan?
- Altijd weer moet een persoon die non of lama of monnik wil worden de gelofte van de kuisheid afleggen. Waar is dat nu toch voor nodig? Waarom heeft god de seksualiteit uitgevonden om vervolgens hele groepen mensen hun seksualiteit te ontzeggen? Ja, ik weet het wel, boetedoening en je concentreren en je niet laten afleiden en van die dingen, maar ik zie er het nut niet van in.
Met vriendelijke groeten,
De Drs.

Erika Koukos zei

@de drs.
Dan ga je er vanuit dat er een God bestaat, dat doen veel mensen die zich met zulke zaken bezig houden ook. In ieder geval lijken ze er gelukkig mee en doet het hen goed. Helaas zijn er ook de gevallen zoals op Bali, waar mensen volgens mij eerder de ogen dichtgedrukt worden en vervolgens opgelicht, en dit dan bewust door een zelfbenoemde goeroe n zijn vrouw.