Het moet gezegd, de klantenservice van xs4all bestaat uit
ontzettend vriendelijke mensen. Eigenaardig is echter dat zij erg vasthoudend
zijn in feiten die niet kloppen, feiten die zelfs onmogelijk kunnen kloppen, of
we zouden daadwerkelijk in een horrorhuis moeten wonen.
De ellende begon allemaal in november 2011, op het moment
dat wij bij xs4all een glasvezelverbinding aanvroegen. Aanvankelijk leek geen
enkel probleem een snelle internetverbinding in de weg te staan, de
glasvezelkabel ligt namelijk al tot onze voordeur, het zou daarom alleen een
kwestie zijn van het doortrekken van de kabel naar onze meterkast. In december
kwam er een man van een adviesbedrijf om te kijken hoe de werkzaamheden
uitgevoerd zouden gaan worden. De meterkast had de goede man snel bekeken,
daarna wilde hij alleen nog even bij onze onderburen gaan kijken. Ik vertelde
de man dat wij geen onderburen hebben, dat zich onder ons alleen kelderboxen
bevinden. Ik bood de man zelfs aan met hem mee te gaan met de sleutel, zodat
hij een en ander goed zou kunnen bekijken. Dat was niet nodig vond hij, hij
zou zelf wel even gaan kijken, want hij moest alleen het plafond even zien. De
man vertrok, waarna wij geruime tijd niets meer hoorden, advies uitbrengen kost
nu eenmaal wat tijd.
Na maanden ontvingen wij een brief en een email dat een
glasvezelverbinding voor ons niet was weggelegd. Bij navraag bleek de reden te
zijn dat onze onderburen (?) geweigerd hadden, omdat de kabel door hun woning
zou moeten lopen. Sindsdien hebben wij diverse malen gebeld met xs4all en
uitgelegd dat wij geen onderburen hebben, zij blijven echter stug volhouden dat
dit wel het geval is. Een medewerker was ons gebel waarschijnlijk zo zat, die
vertelde dan maar dat er ook nog een andere reden was; er zou namelijk al een
glasvezelkabel in onze woning zijn aangelegd, en daarom konden ze er niet nog
een aanleggen. Vreemd want wij wonen hier al 9 jaar en hebben nooit iets
gezien, voor die tijd kan ook niet daar er toen nog geen glasvezelverbinding
bestond. Telefoontjes daarna gaven allen weer hetzelfde eerste antwoord..de
onderburen. Gisteren stond er een bericht op mijn voicemail van, een wederom
zeer aardige, medewerker van xs4all, hij wilde nog eenmaal uitleggen wat nu de
echte reden was, jawel de onderburen hadden geweigerd.
Dit is toch merkwaardig? We horen wel eens vreemde geluiden
uit de kelder, maar bij nadere inspectie hebben wij toch nog nooit mensen in de
kelder zien wonen. Spooky!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten