zaterdag, maart 17, 2012

XS4all and the People under the Stairs


Het moet gezegd, de klantenservice van xs4all bestaat uit ontzettend vriendelijke mensen. Eigenaardig is echter dat zij erg vasthoudend zijn in feiten die niet kloppen, feiten die zelfs onmogelijk kunnen kloppen, of we zouden daadwerkelijk in een horrorhuis moeten wonen.

De ellende begon allemaal in november 2011, op het moment dat wij bij xs4all een glasvezelverbinding aanvroegen. Aanvankelijk leek geen enkel probleem een snelle internetverbinding in de weg te staan, de glasvezelkabel ligt namelijk al tot onze voordeur, het zou daarom alleen een kwestie zijn van het doortrekken van de kabel naar onze meterkast. In december kwam er een man van een adviesbedrijf om te kijken hoe de werkzaamheden uitgevoerd zouden gaan worden. De meterkast had de goede man snel bekeken, daarna wilde hij alleen nog even bij onze onderburen gaan kijken. Ik vertelde de man dat wij geen onderburen hebben, dat zich onder ons alleen kelderboxen bevinden. Ik bood de man zelfs aan met hem mee te gaan met de sleutel, zodat hij een en ander goed zou kunnen bekijken. Dat was niet nodig vond hij, hij zou zelf wel even gaan kijken, want hij moest alleen het plafond even zien. De man vertrok, waarna wij geruime tijd niets meer hoorden, advies uitbrengen kost nu eenmaal wat tijd.

Na maanden ontvingen wij een brief en een email dat een glasvezelverbinding voor ons niet was weggelegd. Bij navraag bleek de reden te zijn dat onze onderburen (?) geweigerd hadden, omdat de kabel door hun woning zou moeten lopen. Sindsdien hebben wij diverse malen gebeld met xs4all en uitgelegd dat wij geen onderburen hebben, zij blijven echter stug volhouden dat dit wel het geval is. Een medewerker was ons gebel waarschijnlijk zo zat, die vertelde dan maar dat er ook nog een andere reden was; er zou namelijk al een glasvezelkabel in onze woning zijn aangelegd, en daarom konden ze er niet nog een aanleggen. Vreemd want wij wonen hier al 9 jaar en hebben nooit iets gezien, voor die tijd kan ook niet daar er toen nog geen glasvezelverbinding bestond. Telefoontjes daarna gaven allen weer hetzelfde eerste antwoord..de onderburen. Gisteren stond er een bericht op mijn voicemail van, een wederom zeer aardige, medewerker van xs4all, hij wilde nog eenmaal uitleggen wat nu de echte reden was, jawel de onderburen hadden geweigerd.
Dit is toch merkwaardig? We horen wel eens vreemde geluiden uit de kelder, maar bij nadere inspectie hebben wij toch nog nooit mensen in de kelder zien wonen. Spooky!

Geen opmerkingen: