zaterdag, december 13, 2008

Postbank doet niets tegen skimming

Nu na twee weken vruchteloos bellen naar de, inmiddels zeer onvriendelijke, klantenservice van de Postbank, heb ik mijn geld nog steeds niet terug en ook geen nieuwe bankpas. De bankpas zouden zij verstuurd hebben maar die is er niet, en ze doen niets. Ze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen, net zoals aan het skimmen, daar kunnen ze naar hun zeggen ook helemaal niets aan doen.

En dat is dus niet waar. De Postbank beveiligt hun passen heel slecht. In andere landen hebben ze inmiddels een smart chip waarin zij weigeren te investeren. Ondertussen ontkennen ze dat het er zoveel zijn. Bij de Postbank wordt zelfs sterk afgeraden aangifte te doen!
Het is nu weer aktueel en dan hoor je getallen van een paar honderd per jaar. Dit om de consument de ogen dicht te drukken. In werkelijkheid zijn het er duizenden per jaar en komt het dagelijks voor.

Zorg dat je dus ergens anders een rekening hebt of neemt, want bij de Postbank duurt het heel lang eer je een nieuwe pas en geld hebt. En nadat een vriendelijke man bij de klantenservice je nog probeert te overtuigen geen aangifte te doen, komen ze, als er werkelijk betaalt moet worden, met vage beloftes van onvriendelijke medewerksters.
Doofpot Bank zou een betere benaming voor hen zijn, maar ze hebben gekozen voor ING (In Niets Geinteresseerd).

9 opmerkingen:

Anoniem zei

het is ronduit schandalig hoe Postbank / ING zijn klanten minacht.
Ik heb gelukkig net een starterspakket van een echte bank ontvangen.

Anoniem zei

inderdaad, ook al hoe de postbank nog denkt god te kunnen spelen over jou geld. Als je op vrijdag spaargeld naar je giro overmaakt, moet je daar bijvoorbeeld tot maandag op wachten. Ondertussen rekenen deze witte boordecriminelen van Postbank ING wel rente over de door hun eigen laksheid ontstane roodstand

Anoniem zei

Inderdaad, ik zal je nog meer vertellen.
Postbank / ING verdient dik aan dit skimming en dat is een van de redenen waarom zij er niets aan doen.
Zij zijn namelijk zelf hiervoor verzekerd. Ondertussen laten zij hun geskimde klanten lekker in het rood staan en berekenen zij daar zelf rente over aan het slachtoffer.

Postbank /ING heeft er dus alle voordeel bij om dit allemaal in de doofpot te stoppen.

Anoniem zei

Dus als klant van de Postbank ben je dubbel slachtoffer??
Je wordt eerst geskimd door die kutroemenen en vervolgens wordt je nog eens geript door de Postbank??

Lekker dan!
Ik ga ook maar eens naar en andere bank uitkijken en ondertussen probeer ik zo weinig mogelijk te pinnen.

Anoniem zei

Beste Erika,

Ik heb net de laatste 4 dagen in istanbul gebleven. Ik heb mijn ING (postbank) bankpas alleen bij de ATM gebruiken, tot vandaag. Ik heb mijn hotel rekening betaald met mijn bankpas en ik was niet echt oplettend met mijn omgeving toen ik de pincode in tikt. Ik maak me nu zorg dat iemand mijn bankpas gaat skimmen. Ik weet dat deze post is 2 jaar oud maar ik kan niks vinden op de site van ING over deze onderwerp, dus heb je misschien advies over wat ik moet nu doen om skimming te voorkomen of stappen die ik moet doen als mijn pasje onverhoop wordt geskimmed. je kunt mij mailen naar maduraneese@yahoo.com of een reactie posten op je blog. Alvast bedank.

D

Erika Koukos zei

@D

Met skimming in het buitenland heb ik geen ervaring, ik denk dat je voor informatie het beste de ING kunt bellen.
Succes.

Rambi zei

Beste D
voor zover ik weet heb je in NL veel meer kans om geskimmed te worden dan in Turkije.
Ik zou mij daarom niet al te veel zorgen maken.
Wel is het goed om elke dag je saldo te checken zodat je snel de bank kan waarschuwen als het fout gaat.
Hou ook zoveel mogelijk het saldo op je zichtrekening laag....het levert toch niets op.

Om helemaal op veilig te spelen kun je best een bank kiezen die beveiliging serieuzer neemt dan de ING.

Triodos bank is hiervoor een veilig en ook nog eerlijk alternatief en biedt een veel betere klantenservice.

Anoniem zei

@Rambi & Erika:

Bedankt jongens!

Ik moet gewwon meer voorzichtig zijn met deze soort van zaken.

D

Erika Koukos zei

@D
Ja helaas moet je tegenwoordig erg voorzichtig zijn met dit soort dingen.
Ik hoop voor je dat het meevalt.