zondag, april 22, 2012

Oorzaak treinbotsing

Ingezonden bericht

NS Treinen knallen op elkaar...waarom verbaast mij dit niet.

Al jaren maak ik gebruik van een NS jaarkaart voor mijn woon/werkverkeer. Ik kan mij nog de tijd heugen dat zelfs in tweede klasse sprake was van een behoorlijk menselijk vervoer van punt A naar punt B. Omdat de treinstellen steeds kleiner werden terwijl de passagiersstroom steeds breder werd, besloot ik dan maar omwille van enig comfort een eerste klasse jaartrajectkaart aan te schaffen wat mij als forens toch weer € 150,- / maand extra kost.

Wat mij al zeer snel opviel was dat de eerste klasse vooral een populaire hangplek blijkt te zijn voor luidruchtige conducteurs en ander NS gespuis. Aanvankelijk is het als reiziger misschien nog leuk om alle klaagzangen van NS medewerkers aan te horen....echter na een tijdje heb je er echt genoeg van en wil je dat die stinkende zwartrijder die elke dag gratis naast je zit ( natuurlijk ook eerste klas) eens wordt gecontroleerd en uiteindelijk de trein wordt uitgeschopt. In een uiterste poging tot publieke dienstbaarheid heb ik dus wel eens zo een zwartrijder op een dienblaadje aan een conducteur gepresenteerd. Blijkbaar had de betreffende conducteur een zeer doeltreffende cursus multicultureel crisis management gevolgd. Als een zich voor opvliegen gereedmakende zeearend begon hij met zijn armen te zwiepen en rare keelklanken uit te stoten, net zolang tot de verdachte passagier het treinstel was uitgerend. Vervolgens deelde de arme man mij mee, dat hij helaas niets kon betekenen vermits hij de dader niet aan mocht raken op straffe van ontslag.

De laatste tijd ging het echter nog veel sneller bergafwaarts bij de NS....en simultaan ook bij Prorail. (eigenlijk was Antirail een meer gepaster naam voor deze hobbyclub geweest). De eerste schok kwam toen de originele treinen werden vervangen door gammele en veel te kleine sprinters. Erger nog is dat er onder het NS personeel de laatste tijd wel erg vreemde vogels rondhangen. ( ja...ik ben natuurlijk ook hier weer eerste klas getuige van voor mijn extra bijdrage van € 150,-. Onlangs hoorde ik de sprinterbestuurder in het Arabisch mobiel bellen (ja..in de auto is dat verboden ...in welke taal dan ook). Blijkbaar was de man boos en bij elke boze verbale uithaal voelde ik de sprinter door een trap op de rem schokken....een lekker gevoel geeft dat, vooral als dan aan de andere kant van het treinstel een klein gedrongen conducteurtje met geitensik plotseling onafgebroken tot allah gaat bidden. Deze laatste heb ik ook al regelmatig in deze coupé gebeden zien declameren terwijl hij het vertikt om voor betalende passagiers op te staan en ook nog nota bene twee zitplaatsen in beslag neemt.

Tsja, en nu zijn er dus twee van die treinen op mekaar ingereden...gek he.

Let`s wait and see.
(anonieme treinreiziger)

Geen opmerkingen: