zaterdag, augustus 09, 2008

Proletarisch tanken bij Esso

Als ik ergens allergisch voor ben is het onrecht. Afgelopen week kreeg ik zo'n staaltje ervan onder ogen dat ik naast allergische vlekken zo woedend was, dat het stoom uit mijn oren kwam.

Op een slechte ochtend, afgelopen week, tankte ik bij ESSO tankstation Nijpoort aan de A27 (nooit doen!). Bij het afrekenen ging een en ander er wat chaotisch aan toe, naast de betalende rij stond nog een soort subrij van mensen die kwamen klagen dat ze teveel (nooit klagen!) danwel te weinig geld hadden teruggekregen. Maar verder kon ik snel betalen en weg, voor zover nog niets aan de hand.

Twee dagen later.....vind ik thuis 2 (!) brieven van de afdeling Tankcollect van een gerechtsdeurwaarder te Delft. Hierin stond vermeld dat ik mij aan een strafbaar feit had schuldig gemaakt, namelijk doorrijden na het tanken zonder te betalen! het ging dus om bewuste bovenstaande tankbeurt. Er kwam een enorme boete boven op, en het gekke was dat er nog een tweede vordering (in de tweede brief) was met een nog hogere boete. Gelukkig had ik de bon nog als bewijs en inderdaad kwam het tijdstip en bedrag (zonder de boetes) exact overeen. Dit zou dus betekenen dat ik 1 x betaald had voor een volle tank om 8.05 uur op de bewuste dag en tevens om 8.05 uur nog twee keer getankt had met hetzelfde kenteken en doorgereden was. Dus in 1 minuut 3 x een volle tank in 1 Toyota, dat lijkt mij een staaltje vakvrouwschap.

Ik dus gelijk woest gebeld, maar natuurlijk was er om 15.30 uur al nergens meer iemand te bereiken. De volgende ochtend dus maar met brieven en bon naar het tankstation gereden (ik had toch nog benzine zat). Daar sprak ik de eerste de beste medewerker aan en die haalde manager Cocky erbij. De hele shop (je kent dat wel die vrachtwagenchauffeurs, die op zulke plaatsen altijd rondhangen met een kop koffie) stond het schouwspel inmiddels gade te slaan, het werd doodstil in het shopje, behalve ikzelf natuurlijk. En daar kwam manager Cocky, een zenuwachtige vrouw van middelbare leeftijd, die zich direct hakkelend begon te verontschuldigen, het was namelijk haar fout. Ze had per ongeluk mijn betaling achteraf geannuleerd door het indrukken van een verkeerde knop (het is ook een moeilijke baan dat kassawerk). Zenuwachtig als zij is heeft zij in allerijl het hoofdkantoor van Esso gebeld om te vragen wat ze moest doen. Aangezien persoonsgegevens niet meer zomaar te krijgen zijn, adviseerden zij het bij Tankcollect te melden zonder een boete. Voor het gemak, ze dachten dat het met Cocky toch niet goed zou komen, hebben ze het zelf ook nog maar gemeld. Zo kwamen er dus twee vorderingen bij Tankcollect, waarop die zelf nog eens de fout maakten om er twee dossiers van te maken, wel 2 x een boete op te leggen en mij bedreigenden en beschuldigden van het feit 'Doorrijden na tanken zonder te betalen".
Inmiddels is alles teruggedraaid, maar bij Esso zien ze mij niet meer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Esso...stop een incassotijger in je tank

Anoniem zei

Dat kunt u nu wel zeggen maar vermeend voertuig blijkt te zijn opgeleverd door Toyota Zonneveld Almere.

Daar algemeen bekend is dat ook banden van Toyota Zonneveld 3 keer zo hard slijten kan het best zijn dat u met een dergelijk voertuig 3 keer tankt in 1 minuut.
Graag zien wij uw verweer dan ook per omgaande tegemoet.