vrijdag, augustus 07, 2009

Nu ook in Almere; brommers op de rijbaan

Er gebeuren in Almere ontzettend veel ongelukken met brommers, vandaar dat vanaf 24 augustus de brommers verhuizen van het fietspad naar de rijbaan. Een regel die in de rest van het land al eerder is ingegaan.

Overal zijn er dan ook plotseling een soort verhuisdozen neergezet met de tekst "De brommer verhuist naar de rijbaan". Volgens mij hadden dit beter doodskisten kunnen zijn, want er is toch niets gevaarlijkers dan (al dan niet opgevoerde) brommertjes die overal tussen de auto's doorschieten? Bovendien zijn het ook nog eens heel kwetsbare weggebruikers. Waarschijnlijk zijn de dozen dan ook bestemd voor de brommerwrakken die straks overal zullen liggen.

Gelukkig geldt de maatregel niet buiten de bebouwde kom (zie je het al voor je dat je op de snelweg met 120 km door een opgevoerde brommer wordt ingehaald) en ook niet op wegen waar 80 km/u mag worden gereden, zoals in de Almere de Ringen en Waterlandse weg, daar blijven de brommers op de fietspaden.

Mocht je zelf nog geen brommer hebben om je leven te gaan wagen en je bent dat leven eigenlijk toch al beu, dan is er op de actiesite nog een leuke SMS & win-actie, je kunt dan in stijl een ongeluk krijgen met de Retro Scooter Palermo.

4 opmerkingen:

Michael zei

Het lijkt mij een zeer efficiente oplossing.
De kans dat een brommerrijder een aanrijding op de op de rijbaan overleeft is stukken kleiner.

Dus binnenkort zijn er dus minder brommerrijders en bijgevolg ook minder ongelukken met brommers.

Michael zei

PS...


Wie het toch overleeft kan altijd bij mij terecht voor healing :-)

Anoniem zei

alleen maar mooi!! die gasten waren een levensgevaar op het fietspad met die rare stunts die ze hadden!!

even kijken hoe ze mijn bumper vinden als ze dan nog zo idioot rijden ;) als dat ze op het fietspad deden..

werd zowiezo trouwens tijd dat ze in almere een keer mee gingen met wat er in de rest van het land gebeurd. moeten ze zich eindelijk eens aan de regels houden.

Anoniem zei

''Houden ze zich meer aan de regels''

Gast, nu we op de rijbaan mogen, kan ik eindelijk wat snelheid maken.
+ al die auto's die zo langzaam rijden, kijken mij aan als ik ze inhaal, beter toch?!

Of, ik kan met iemand anders naast elkaar rijden, en een ''file'' maken, ook érg leuk!