maandag, augustus 10, 2009

Toyota trubbels en gezelligheid

Het weekend begon wat ongelukkig, toen er vrijdag op de snelweg een mij onbekend lampje in de Toyota begon te branden. Ik was al vlakbij Almere dus besloot met angst in de pedalen toch maar verder te rijden.

Na eerst bij Michael geinformeerd te hebben, bleek het om het uitlaatgascontrole-lampje te gaan. Na wat rondvragen zou dit van alles kunnen betekenen en moest de foutmelding worden uitgelezen en dat kan dus alleen bij een Toyota garage. Helaas staan deze garage in Almere en ik niet op goede voet. Dus maar verder gebeld met diverse andere hulptroepen; Ger, Koyota, maar die was op vakantie, Richard en Michael met Jord. Al was iedereen heel erg behulpzaam (bedankt allemaal!) er was toch geen andere oplossing dan naar een Toyota garage te gaan.

Zo kwam ik terecht bij Toyota garage Bakker & Van Duren in Emmeloord. Daar zou monteur Arie nog dezelfde avond de foutcodes uit kunnen lezen. Aangekomen bleek het hier om een heel ander soort Toyota garage te gaan dan ik gewend ben. Ik werd namelijk heel vriendelijk ontvangen en zeer snel geholpen. En nog opmerkelijker; ze waren hier wel vrouwvriendelijk, ik werd als vrouw gewoon volwaardig behandeld (wat natuurlijk overal vanzelfsprekend zou moeten zijn, maar vaak niet is). Arie had het euvel snel opgespoord en gelukkig bleek het slechts om een lage accuspanning te gaan. Van betalen wilden zij niets weten en ik werd vriendelijk uitgezwaaid. Zo zien wij het graag bij een garage!

De rest van het weekend verliep gelukkig prima. Michael's ouders kwamen en traditiegetrouw betekende dit ook een bezoek aan Pallas Athene, het werd nog laat en gezellig.

Geen opmerkingen: