
Nu dachten we altijd dat Michael een gunstige uitzondering was, maar dat blijkt niet het geval; slechts vijf procent van de Nederlandse mannen heeft een hekel aan boodschappen doen. Eén op de drie mannen heeft er zelfs plezier in. Dat blijkt uit een onderzoek van Discovery Channel onder 1800 mannen. Bijna driekwart van de samenwonende mannen doet boodschappen samen met de partner en zegt dit gezellig te vinden. Ook het boodschappenlijstje wordt gezamenlijk opgesteld. Een bezoek aan de supermarkt mag echter maximaal een half uur duren. Tot mijn grote geluk hoef ik niet eens mee, laat staan dat ik een boodschappenlijstje hoef te maken. integendeel Michael gaat liever alleen, om in alle rust de juiste producten te kunnen kiezen.

Voor de inkoop van levensmiddelen kiezen mannen bijna unaniem voor de supermarkt. Liefst 97 procent komt hier regelmatig. Een kwart komt af en toe ook nog wel bij een speciaalzaak. Supermarkten kunnen het best mannen binnen het pand hebben die honger hebben. Meer dan de helft koopt dan meer dan eigenlijk de bedoeling was, maar daar heb je als vrouw van een shopper alleen maar plezier van.
Bron
Distrifood
Labels: mannen, supermarkt, boodschappen, speciaalzaak, shoppen, beroepsdeformatie, aanbiedingen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten