woensdag, april 06, 2011

Internettende werknemer is productiever

Uit onderzoek door de Universiteit van Kopenhagen blijkt dat werknemers die tussendoor even kunnen ontspannen op internet daarna hun taken beter kunnen uitvoeren. Je kunt je dan ook anno 2011 niet voorstellen dat er nog werkplekken zijn waar internet verboden is.

Nou ik kan je vertellen dat die bestaan. Sterker nog; ik ken werkplekken waar internet er juist is afgehaald. Vanzelfsprekend met de drogreden dat van internet de werkcomputers vertragen en aan virussen ten prooi kunnen vallen (ze hebben hier kennelijk nog nooit van virusscanners gehoord). Het zal je dan ook niet verbazen dat ondanks de grote werkloosheid die er is, ze bij dit bedrijf geen personeel kunnen krijgen.

Bron
The New Yorker

1 opmerking:

Piet zei

dat is inderdaad wel een van de eerste dingen waar ik naar informeer als ik door een potentiele werkgever word benaderd>>>geen vrij internetbeleid is meteen einde gesprek wat mij betreft