donderdag, april 28, 2011

Café Argana, Djemaa el-Fna plein, Marrakech, in 2007 en 2011

Het is iedere keer weer ongelooflijk als er een ramp gebeurt op een plaats waar je zelf geweest bent. Hier zaten we nog gezellig op het terras van Café Argana op het Djemaa el-Fna plein Marrakech, december 2007.


En zo ziet het eruit nadat vandaag een of andere idioot het heeft opgeblazen (tenminste daar gaat men vooralsnog wel vanuit), en er 14 mensen, die de pech hadden er net op het verkeerde tijdstip te zijn, hier hun laatste drankje dronken.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is dit Argana niet, maar het cafe aan de andere kant van het plein.

Anoniem zei

Dat klopt, het is Café de France, dus niet Argana, heel zeker weten.

Rachida zei

neeeee anoniempies...dit lijkt mij toch echt wel Argana te zijn :)

Sarah zei

Het is cafe de France, 100 procent zeker. Kijk ook eens op photos bij Flickr.com.
Ik kom jaarlijks in Marrakech, lunch altijd bij Argana en ken ook cafe de France heel goed.
Vandaar.
Argana ligt precies aan de andere kant van het plein.

Noordhollander zei

Misschien een beetje een zinloze discussie lijkt mij...gewoon wegblijven daar ...het is er niet pluis in welk café je ook zit.

Anoniem zei

Is inderdaad zinloos, deze discussie, maar wel een puntje op de i. Iedereen die Argana goed kent weet dat de foto niet daar is gemaakt, that's all. En dat wordt wél beweerd.

Cor Kluijtmans zei

Het roept inderdaad rare gevoelens op als je er zelf, zoals ook ik, bent geweest en op het terras hebt gezeten.

Erika Koukos zei

Ik dacht echt dat het zo heette waar wij waren, maar gezien jullie stellige reacties moet ik mij wel vergissen.
@Cor idd is dat wel waar het om gaat, het gevoel.