zondag, juli 24, 2011

Gezinsuitbreiding; de e-reader

Terwijl de zomer voorgoed voorbij lijkt te zijn en het wereldnieuws over elkaar heen buitelt, kwam er gisteren met de post het cadeau der cadeaus; een e-reader.

De boeken zijn hier niet aan te slepen, en het huis slipt zo'n beetje dicht van de boeken. Ook van het geld is het zonde, daar ik veel, echt heel veel, lees en dus minstens voor 10 euro per dag verlees. Daarnaast is het ook met vakanties altijd een crime, het is of slepen met loodzware tassen en koffers, of balen als er ter plaatse geen goede boeken (of niet in de juiste taal) te vinden zijn. Michael, meestal de leverancier en financier van mijn boeken, vond het daarom hoog tijd voor een e-reader.

Morrend en al bij voorbaat ontevreden wachtte ik op de post. Lezen van een scherm zou toch nooit het lezen in een echt boek kunnen vervangen. De geur van een nieuw boek, het omslaan van de bladzijden, zouden dingen zijn die ik allemaal vreselijk zou gaan missen. Michael had voor hemzelf ook een e-reader besteld, dus stelde hij voor er maar 1 uit te pakken, die ik dan eerst kon proberen en als het niet zou bevallen de andere direct terug te sturen.

Ik kan je zeggen, het is in een woord geweldig! Ik begon te lezen en was direct gewend. Wij hebben een Aluratek en ik kan die aan iedereen aanbevelen. Hij is niet te groot, supereenvoudig te bedienen en het scherm leest heerlijk. De e-reader is bovendien lekker licht, wat veel handiger is dan met een loodzwaar boek in bed boven je hoofd te balanceren. Maar echt het allerleukste is wel dat je zoveel boeken kunt lezen als je wilt, je nooit zonder een goed boek hoeft te zitten, praktisch alles is wel te downloaden. Enige minpuntje is dat er nog niet veel studieboeken zijn voor de e-reader, maar ik denk dat dat slechts een kwestie van tijd is.

Geen opmerkingen: