zaterdag, september 17, 2005

Feesten voor het goede doel




Er zijn mensen die aangename zaken en het goede doel verenigen. Zo hebben wij een uitnodiging gehad van de stichting Dare2share voor een beachparty in de Republiek te Bloemendaal. Normaal zijn zulke feesten veel te hip voor mij, ik hou er niet van en voel mij er niet thuis. Maar de omschrijving van Dare2share zette toch aan tot nadenken.

Stichting Dare2share:

De doelstelling van de stichting DARE2SHARE is het genereren van fondsen en publiciteit voor goede doelen, door middel van het organiseren van feestelijke evenementen.
DARE2SHARE daagt mensen uit om te delen, emotie, tijd, energie, geld... Het ‘durven delen’ wordt gecombineerd met het ‘durven genieten’ van het moment. En hiermee wordt een positieve bijdrage geleverd aan de unieke projecten die DARE2SHARE ondersteunt.
Tijdens het feest wordt op verschillende manieren extra geld ingezameld, dat volledig ten goede komt aan de Vereniging Ouders, Kinderen en Kanker (VOKK). Door sponsoring worden de kosten laag gehouden en gaat al het meerdere naar het VOKK.
We hebben voor deze avond de crème de la crème van de Nederlandse Dj’s belangeloos weten te strikken:
Ricky RivaroErick ECuzcoLucien Foort.

Al met al klonk dit zo goed dat wij ons toch in een hip tenue hebben gehesen en richting Bloemendaal zijn vertrokken. Helaas waren de weergoden veel minder positief over het feest en werkten dus niet mee. Door omstandigheden waren wij er al veel te vroeg en hebben nog lijst gegeten bij de plaatselijke chinees. Alwaar mijn goede voornemens al bij voorbaat dreigden te mislukken daar de chinees mij had opgesloten op het toilet. De chinees heeft kennelijk veel last van strandbezoekers die alleen van het toilet gebruik maken en had hiertegen een technisch vernuftig systeem ontwikkeld: een hek tussen de wc en het restaurant wat hij zelf met een knopje opent. Helaas was de chinees niet in het bezit van personeel (met ongeveer 10 tafels zullen ze dat nooit geloven bij een looncontrole) en dus vergeet hij wel eens het hek te openen als hij in zijn pannen staat te roeren. Pas na lang gillen en rammelen aan het hek kwam de chinees mij bevrijden en konden wij richting de Republiek vertrekken.

Buiten was de Republiek prachtig maar nat, binnen was ook leuk genoeg. Ricky Rivaro bleek zelfs ronduit goed. Het leuke en vreemde aan onze charitatieve avond was wel dat de (dure want voor goed doel) kaarten voor ons zijn betaald door TKB. Wij deden dus goed zonder dat wij er iets voor gaven, sterker nog het drinken was all inclusive. Er waren mensen die dat erg letterlijk namen en dachten dat hoe meer je dronk hoe meer dit het het goede doel ten goede zou komen. Op het toilet zag ik daarvan al gauw de eerste slachtoffers van binnen gedragen worden. Gelukkig was het andersom, hoe minder er gedronken werd, hoe meer er overbleef, waardoor ik met mijn enkele cola ook niet uit de toon viel.

Naast de kaartverkoop waren er nog meer activiteiten om extra geld in te zamelen, o.a. handlezen. Wat daarbij het meest opviel was wel het haarvlokdansen. Er was een kapper (waar buiten mijzelf ontzettend veel belangstelling voor was, als de graad van goedheid moest worden afgemeten aan het kapsel zou ik echt een slecht mens zijn). De kapper veegde het haar ook niet op, daar kon daarna "lekker" tussen en op gedanst worden. Helaas horen praten en dit soort feesten niet bij elkaar. Er waren genoeg interessante mensen, helaas kan ik slecht liplezen en weet dus niet wat deze mensen te zeggen hadden.

De hele avond was er pers aanwezig; krant + tv opnamen, dus ook al zijn de foto's op dit blog aan censuur onderhevig, de rest zal zeker nog een keer tegen mij gebruikt gaan worden.





Gastenboek voor Baardwijk's Worldview

Geen opmerkingen: