zaterdag, januari 31, 2009

Busje komt zo.....of toch niet

Door Michael Koukos

Een busje huren en het zelf doen is goedkoper denken veel mensen. Vaak is dat ook zo tenzij het mis gaat natuurlijk. Deze chauffeur liet zich verrassen door de volgens hem te lage brug. Volgens de toegesnelde agenten voldeed de brug echter wel aan de eisen maar was het busje juist te hoog.
Toen de agenten echter zagen dat ik een foto van het spektakel maakte verloren zij alle aandacht voor de klemzittende bus en werd ik plotseling het middelpunt van alle aandacht. Waarom ik een foto maakte, wat er precies op stond...of zij het even konden zien.
Ach ja, de politie is je vriend dus ik deed daar verder niet moeilijk over en liet de dienders het plaatje even bekijken.
Maar ondertussen had de chauffeur zich alweer in de cabine gehesen om toch nog te proberen de bus los te krijgen en tot schrik van beide agenten niet achteruit maar vooruit.
Het ijselijke geluid en de alarmerende brandlucht die dit Surinaamse manoeuvre met zich meebracht waren voldoende om beide armen der wet weer bij de les te brengen.

Zo nu zat het busje echt goed vast en kon in tevreden mijn weg vervolgen.
Op terugweg zag ik dat er ondertussen een sleepwagen was gearriveerd waarvan de chauffeur, jawel...een foto stond te maken met zijn mobiele telefoon. Tsja dit zijn echt van die dingen die je moet vastleggen voor het nageslacht. Of het probleem ondertussen is opgelost weet ik niet.
Waarschijnlijk heeft men de bus tot een cabrioversie moeten ombouwen want slopen van het viaduct zal kostentechnisch geen optie zijn geweest.

Geen opmerkingen: