woensdag, juni 17, 2009

Mijn toekomst als Onassis

Ook al ben ik niet rijk, sommige bedrijven vermoeden achter mij toch een vrouw van grote welstand. Vooral de scheepvaart heeft het op mijn geld voorzien en beloven mij grote winsten als ik in hen investeer, dat ik zeg maar een soort Erika Onassis zal zijn in de toekomst. (Ze weten vast niet dat zelfs de reddingsboei voor mij nog een te grote investering is).

Sinds enkele jaren krijg ik dagelijks (!) brieven van de Vereenigde Compagnie waarin ik word uitgenodigd scheepvaart cv's te kopen. Hele bossen zijn er al omgezaagd voor dit doel, en al die bomen zijn helaas ook voor niets gegroeid, want al hun post verdwijnt linea recta in de vuilnisbak.

En (heel) soms is het een zegen niet rijk te zijn. Wat blijkt namelijk, tienduizenden Nederlanders,die hebben belegd in scheepvaart ondernemingen (waaronder de Vereenigde Compagnie) staat een financieel fiasco te wachten. Als de bedrijven geen extra geld krijgen, dreigt faillissement. Circa 40 duizend particuliere beleggers hebben rond de 1 miljard euro geïnvesteerd in 130 cv’s. De oorzaak van de financiële problemen zijn de sterk gedaalde tarieven voor zeevracht. Die gingen tot wel 90% omlaag.

Wat je niet hebt raak je in ieder geval ook niet kwijt, dan maar geen Onassis. Wij noemen diegenen die zich erg veel met dit soort dingen bezighouden altijd financiele Münchhauses, dit soort mensen probeert namelijk altijd derden erbij te betrekken, om daarna hun hulp aan te kunnen bieden.

Geen opmerkingen: