donderdag, juni 18, 2009

Indentiteitsstoornis

Er zijn mensen die alles doen om aan geld te komen. Zoals Thomas Prusik-Parkin uit New York, hij heeft zich jarenlang voorgedaan als zijn dode moeder, zodat hij haar uitkering kon blijven opstrijken.

De moeder van de nu 49-jarige Thomas Prusik-Parkin overleed in 2003. Bij haar overlijden gaf Thomas valse gegevens door aan de autoriteiten zodat de dood van zijn moeder niet geregistreerd werd. Haar uitkering van 700 dollar per maand bleef de man ophalen. Omdat deze cheques in Amerika persoonlijk afgehaald moeten worden, verkleedde Pruskin-Parkin zich als zijn moeder, compleet met make-up en wandelstok.

Tevens vernieuwde hij, verkleed als zijn moeder, haar rijbewijs. De fraudeur viel door de mand toen hij zijn moeder failliet probeerde te laten verklaren. Hij dreigde zijn huis te worden uitgezet en wilde een subsidie van 39.000 dollar aanvragen. De eigenaar van het huis tipte de politie.
"Ik ben mijn moeder". "Ik hield mijn moeder in mijn armen toen ze haar laatste adem uitblies, dus ik ben mijn moeder," zei de man tegen de agenten toen hij opgepakt werd.

Geen opmerkingen: