vrijdag, juni 12, 2009

Digitale televisie op Curaçao zonder signaal

Gisteravond startte op Curaçao de nationale tv zender TeleCuraçao met digitale televisie, er is echter niemand op het eiland die de signalen kan ontvangen.

Om de signalen te kunnen ontvangen heb je of een nieuwe digitale tv nodig, of een box om de signalen te kunnen ‘vertalen’. Het probleem wordt nog verergerd door het feit dat het Bureau Telecommunicatie en Post (BTP), dat belast is met toezicht en controle op de invoering van digitale tv-signalen, voor een Europese standaard heeft gekozen. Een systeem dat weliswaar beter is dan het Amerikaanse, maar als nadeel heeft dat vrijwel niemand op het eiland een toestel heeft dat deze signalen kan ontvangen. BTP zou met een informatiecampagne komen om de consumenten, maar ook elektronicabedrijven te informeren, maar dat is er niet van gekomen.

Weggegooid geld weer. Ga je als Nederlander naar Curaçao verhuizen, zorg dan in ieder geval dat je je Nederlandse tv toestel meeneemt.

1 opmerking:

RVF22 zei

Ik heb gegoogled en kwam op deze site terecht. Ik ben van plan om binnenkort naar Curaçao te verhuizen. Mijn televisietoestel hier in Nederland is recent stuk. Ik vroeg me af, of het raadzaam is om hier in Nederland een nieuwe aan te schaffen met het risico dat ik hem niet mee kan nemen! Als ik jouw blog zo lees, concludeer ik dat het nu zelf handig is om een Nederlandse televisietoestel mee te nemen naar Curaçao.