dinsdag, oktober 07, 2008

The (un)Happy consumer: Cillit Bang!!....en alles stinkt

Wie kent ze niet, de klungelig gedubte reclamefilmpjes van Cillit Bang die de indruk geven dat de acteurs rechtstreeks uit het doveninstituut komen.
Onlangs besloot ik om dit zo alom door commercials aangeprezen product zelf te testen. De badkamer was weer eens aan een grondige schoonmaakbeurt toe en ik hoopte dan ook alle zeepresten...met een krachtig Bang!!! te lijf te gaan. Het is haast onmogelijk om naast de psychedelische jaren `70 flessen te kijken, dus was het alleen nog even zaak om de juiste versie te kiezen. Mijn keuze ging uit naar de Power Cleaner vuil & kalk die ik bij Albert Heijn voor € 4,59,- op de kop tikte.

En dan is het tijd voor de praktijk; de eerste teleurstelling kwam al meteen om de hoek kijken toen ik de eerste keer het goedje op een door zeepresten dichtgeslipte voeg sprayde.
Niets Bang!....het pompje maakte een bijna ziekelijk kuchje dat je best kan vergelijken met een oude stervende kater met niesziekte. Vervolgens spuugde de discofles met weinig kracht een zielig kwakje roze schuim uit hetwelke op de zeepresten geen enkele invloed leek te hebben. Dan maar wat langer laten intrekken zou je denken, maar nee...ook dat scheen geen effect te sorteren want blijkbaar moet men vervolgens net zo hard schrobben om alle viezigheid weg te krijgen als met andere (lees veel goedkopere) spullen.

Doet Cillit Bang dan helemaal niets zul je je afvragen??? Wel, jazeker, want het roze goedje verspreidt namelijk een afschuwelijke rioollucht.
De badkamer heeft na het schoonmaken nog minstens 4 uur nagestonken. Bovendien blijkt Cillit Bang behoorlijk irriterend voor de huid te zijn en vermits er behoorlijk geschrobt dient te worden is contact met de huid behoorlijk moeilijk te vermijden.
Hoe een gereputeerd bedrijf als Reckitt Benckiser zo een troep internationaal heeft gelanceerd als wondermiddel is mij een raadsel maar ook weer geen verrassing. Erger nog, blijkbaar heeft ook dit bedrijf (net als Philips en Toyota Zonneveld) een aantal medewerkers in dienst die overal goede recenties op fora rondstrooien, enkele voorbeelden:

in 1 woord geweldig! zo word schoonmaken echt leuk, want je bent zo klaar... CILLIT BANG...BANG EN HET VUIL IS WEG!
REACTIE DOOR: Lisette en Ruud DATUM: 29 augustus 2007 WAARDERING: *****
Deze Cillit BANG werkt super goed. Het is echt BANG, en het vuil is weg!!!
REACTIE DOOR: Ruud en Lisette DATUM: 29 augustus 2007 WAARDERING: *****

Nou ik wens Lisette & Ruud nog erg veel plezier met hun baan bij Reckitt Benckiser en ook veel schoonmaakgenot in hun vrije tijd. Maar ik ga volgende keer weer gewoon met AH huismerk aan de bak.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ben getroost dat ik niet alleen in de val ben gelopen met CILLIT BANG.