zondag, april 04, 2010

Japan III; Hotelkamers

Van onze speciale correspondent uit Japan


De hotelkamers zijn hier erg comfortabel, met onverwachte snufjes en extra's, zoals een fraai gestreept nachthemd, aarbevingslampje, Japanse slippers, groene thee in poedervorm, allerlei spannende knopjes voor de verlichting en als klap op de Japanse vuurpijl een verwarmde toiletbril met ingebouwde warmwaterdouche en andere verrassingen. De toiletbril begroet je spontaan door alles omhoog te klappen als je, als man zijnde, ervoor gaat staan.

De bediening is geweldig en zeer persoonlijk, maar het is voor mij allemaal wel wat te gedienstig met al dat buigen en zo. Als ik bijvoorbeeld de lift instap, staat de hele staf te buigen, terwijl ik op het sluiten van de liftdeuren wacht. Dat sluiten kan mij dan ook niet snel genoeg gebeuren. Het ontbijt is een verhaal apart en bestaat uit sla, zeewier, tofu, soep, rijst en worstjes. Dat gaat wel gauw vervelen. Ik heb de meeste items dan ook na een eerste kennismaking maar geannuleerd voor de overige dagen, maar verder braaf alles opgegeten wat mij is voorgezet.
Wordt vervolgd.


Labels: Japan, Tokyo, Kyoto, ontbijt, personeel, hotels, hotelkamer, toilet

Geen opmerkingen: