maandag, april 12, 2010

Benzine-oorlog

Er gaan stemmen op dat de benzineprijs tegen de zomer EUR 1,70 per liter zal zijn en dan zijn de prijsstijgingen nog niet voorbij. Ergerlijk is ook dat de hoge benzineprijzen niet in heel Europa gelden, zo kun je in Frankrijk nog steeds tanken voor EUR 1,25 per liter.

Al klagen wij steen en been, we blijven gewillige slachtoffers, want rijden, en dus tanken doen we toch. Dat is niet nodig, er is een Duitser met een actie bezig zie zou kunnen werken, als er maar genoeg mensen in Europa mee doen. Er zijn al eerder consumentenacties geweest, bijvoorbeeld dat op een bepaalde dag in de week niemand zou tanken. Dat was een lachertje, want wat die ene dag niet werd getankt, werd vanzelfsprekend de dag daarop alsnog getankt.

We kunnen er echter iets aan doen, dan moeten we wel snel en massaal tot actie overgaan en een prijzenoorlog ontketenen. Het idee is als volgt: tot eind van dit jaar gaat niemand meer tanken bij de twee grootste maatschappijen: Total en Shell. Als deze twee grootste geen benzine meer verkopen moeten zij de prijzen wel verlagen en zo zal dus de gewenste prijzenoorlog ontstaan.
En als het allemaal lukt kunnen we gewoon weer tanken voor een normale prijs!
Ik doe zeker mee, al moet ik zeggen dat dat heel gemakkelijk is, ik tank toch al nooit bij Total of Shell.

Labels: Benzineprijs, bezineoorlog, Total, Shell, oliemaatschappijen, pomp, tanken, Frankrijk

2 opmerkingen:

Michael zei

Ik boycot al jaren de grote oliejongens....ik tank lekker goedkoper bij Tango en andere prijsvechters

Michael zei

Ik boycot al jaren de grote benzinemerken en tank voordeliger bij Tango en andere prijsvechters