donderdag, mei 19, 2011

Polderfundamentalisme

Religie is prima, maar laten we het niet overdrijven. Een aantal (gereformeerde) ondernemers van Plus is van mening dat de actie, waarbij klanten bij iedere €15 aan boodschappen en bij speciale actieproducten een Disco, een muziekschijfje met een nummer uit de hitlijsten krijgen, ‘in strijd is met de Bijbel’.

Die past niet bij mijn persoonlijke identiteit’, zegt Pel 't Lam, eigenaar van twee Plus-supermarkten in Dubbeldam en Stadspolders, over de actie in het Algemeen Dagblad. ‘Veel popmuziek strookt niet met de inhoud van de Bijbel. De hele sfeer rondom popmuziek en mijn persoonlijke overtuiging kon ik niet verenigingen.’ Plus erkent in een reactie dat de actie niet bij alle winkeliers goed is gevallen. ‘Ondernemers kunnen er voor kiezen niet mee te doen.

Vreemd want als klant heb je dan dus geen keuze, nou ja je kunt natuurlijk naar een andere supermarkt gaan, maar het is de vraag hoe ver weg de volgende supermarkt is in dat soort grefo dorpen. In ieder geval blijkt nu dat we het heus wel hebben in Nederland: onvervalst polderfundamentalisme.

Bronnen
Distrifood

Geen opmerkingen: