zondag, augustus 14, 2005

Van Griekse dansen tot kabbalah en pinkstergemeente

Gisteravond weer eeen avond doorgebracht bij onze bijna buren, Pallas Athene. Er was een optreden van Duo Attika dus een volle bak. Dan ontmoet je de meest uiteenlopende mensen, en geloof mij in Almere zijn die echt heel uiteenlopend. Zoals hier op de foto Andre en zijn vrouw Margot. Door hun enthousiaste verhalen over Suriname wilde ik wel bijna onze vakantie naar Telendos omboeken naar Suriname, maar gelukkig kon dat niet direct geregeld worden en moet dat dus nog maar een paar maandjes wachten. Feesten konden ze in ieder geval, met zijn 66 jaar (wil hij niet weten) danste Andre nog de sterren van de hemel. Na de nodige Samos kwam het gelukkig nog tot een gesprek over mijn favoriete onderwerp: religie. Michael over Kaballah, Andre over Christendom en Winti, Margot over de Pinkstergemeente en ik vooral geinteresseerd luisterend, werd het toch nog een leerzame avond. Helaas is geloof en verschillende overtuigingen niet overal zo'n gezellig gespreksonderwerp, getuige de trieste moord op minister Kadirgamar op Sri Lanka. Dat is natuurlijk niet alleen een geloofskwestie, maar ik denk dat het wel de basis van het probleem daar is, zoals op veel plaatsen.
Hier een foto van Maria, samen met Wallie haar man eigenaresse van Pallas Athene, nog 7 weken en de volgende generatie komt er aan. Door een al te loslippige arts is al bekend dat het een telg van het mannelijke geslacht gaat worden. Als hij net zo vrolijk en optimistisch als zijn moeder wordt zal het wel goedkomen met hem.

Geen opmerkingen: