woensdag, augustus 24, 2005

Vergiftigd water

Toen ik in maart een weekje in het St. Elisabeth Hospitaal op Curacao verbleef mocht ik vanwege een maagsonde niets eten of drinken. Mijn mond leek wel een leren lap en ik hield het niet meer uit van de dorst. Zelfs een paar slokjes water mocht niet. Dorst doet rare dingen met de mens, zo kon ik uren staren naar afbeeldingen van flessen cola in tijdschriften. Ik mocht en kon ook niet uit bed, dit terwijl de kraan vlakbij was. Dus iedere keer als Michael op bezoek kwam liet ik hem water uit de kraan pakken en dronk stiekum toch een paar slokjes. Ook als de verpleging per ongeluk bakjes met watten en water liet staan zoog ik dat er uit (is als ik er aan denk echt te walgelijk voor woorden). Nu las ik net ergens dat er zich al lange tijd de pseudomonas bacterie in het waterleidingnet van het Sehos bevindt en dus de patienten alleen water uit flessen krijgen....
Moraal van het verhaal: water drinken kan nog gevaarlijker zijn dan roken.

Gastenboek voor Baardwijk's Worldview

Geen opmerkingen: