zondag, april 01, 2007

The Dancing Queen

Van onze correspondenten Teun en Marieke Markies uit Bergen op Zoom

Vorige keer hadden wij het in ons stukje over wethouder Ton Linssen zoals jullie je misschien nog wel zullen herinneren.
Nu, deze wethouder heeft wel heel verbaasd opgekeken toen hij deze week op zijn vakantieadres in Spanje werd opgebeld. Hij kreeg namelijk te horen dat er een foto in de krant was verschenen, waarop hij cheek to cheek aan het dansen is met onze eigen koningin Beatrix!
De foto toonde een zichtbaar genietende Bea en Ton,waarschijnlijk aan het dansen op de beroemde klanken van het lied: "The dancing Queen" van Abba.

Maar alle gekheid op een stokje: het ging hier om een schilderij, dat de Bergse kunstenaar Hans van Tilburg heeft laten maken ( aan de hand van foto's ) door de artiest Mister Andy, die vanuit China werkt.
Ton Linssen reageerde verbaasd: "Het is een grote eer dat ik met zo'n beroemd iemand
als de koningin ben geportretteerd . Ik kan mij nog wel herinneren dat Hans vorig jaar foto's van mij gemaakt heeft, maar ik dacht dat ze voor de verkiezingen waren bedoeld". Het schilderij is vanaf zondag te zien in galerie De Wit in Bergen op Zoom, waar Hans van Tilburg ook eigen beeldhouwwerken exposeert.

Mischien wil de koninging het bal wel openen met de heer Ton Linssen als de disco geopend wordt op het oude Veronicaschip, zoals de wethouder van plan is.
"Geachte Majesteit, als U deze foto op ziet duiken hoop ik dat U niet beledigd bent. We bedoelen het goed, maar we konden het niet laten om de foto te publiceren, omdat U er zo schattig opstaat!".

Audoe,Teun en Marieke Markies.

Geen opmerkingen: