Laten wij wel wezen, Axe was dan ook een zeer veilige optie want het garandeerde inderdaad minstens 24 uur okselfrisheid, zelfs in de meest onfrisse settings.
Al jaren ook zijn de reclamecampagnes van dit merk uiteraard erg opmerkelijk. Iedere man die zich met het goedje besproeit zou zijn leven niet meer zeker zijn en moeten vluchten voor duizenden opgehitste vrouwen… …maar de echte Axe taferelen zie je nooit in het dagelijkse leven waar je ook kijkt.
Wel ruik je af een toe een overdosis okselfrisheid langskomen maar dat is quasi altijd een puistige puber die onzeker om zich heen kijkt….voorbereid op de tijgerinnen die hem elk ogenblik dreigen te bespringen.
Onlangs werden wij blij verrast door een vrij originele commercial waarin een man na het gebruik van zijn dagelijkse dosis okselspray in chocolade veranderde, wat volgde was dan wel weer typisch Axe want waar hij ook kwam werden er allerlei onderdelen van hem afgebeten. Deze outing van penisnijd moest blijkbaar het nieuwe Axetijdperk inluiden.
Bovendien is er nu ook al een heuse Pitman game met een eigen competitie gecreëerd, de subtitels “Dry pits win”en “Pit madness” geven al aan dat je wel een watje moet zijn als je de oude Axe serie nog durft te gebruiken.
Interessant genoeg om toch even naar de winkel te stappen en een en ander uit te testen. Het eerste wat opvalt is dat men bij een geringe druk op de knop een gigantische hoeveelheid duf poeder over zich heen krijgt, het lijkt wel alsof men een volledige brandblusser over zich leeggespoten krijgt. Als wij het busje nader bestuderen dan merken wij de alarmerende melding “alleen voor de oksels” op….maar hoe je dat voor mekaar moet krijgen is onduidelijk….het goedje stuift werkelijk alle kanten op en laat je oksel maar ook ver daarvandaan liggende lichaamsdelen (en allicht dus ook je longen) achter als een witbesneeuwde berghelling.
Verbaast kijken wij nog of wij niet per ongeluk de witte chocoladevariant van Axe hebben aangeschaft maar nee hoor…het is echt the Dark Temptation.
Vervolgens valt het op dat de 24uurs protectie die wij in Axe zo waardeerden ook niet meer zo afdoende is als vroeger.
Al na een paar uur is er van de (overigens wel lekkere) chocoladegeur niets meer te merken…en na een half etmaal wordt die reeds vervangen door andere , minder culinair aandoende geurtjes. Axe dry is dan ook alleen maar aan te bevelen voor de niet al te actieve gebruiker.
Wij vinden het dan ook weer jammer dat Axe niet gewoon deze dry lijn aanbiedt naast de frisse lijn. Dit zou een heleboel mensen er van weerhouden nu op zoek te gaan naar een alternatief want laten wij wel wezen, waarom zouden wij ons dit laten opdringen,?
Er is keuze zat.
(Un)happy consumer
6 opmerkingen:
Dan gebruik je het vooral niet en laat je dat aan een ander over. Zoek een andere deo en koop een lekker luchtje. Niet zo zeiken dus, en als je dan toch zo zit te zaniken, let dan een beetje op je taalgebruik en maak vooral geen taalfouten.
@anoniem
Kun je de taalfouten verduidelijken
zodat wij "domme" consumers nog iets kunnen leren?
@ anoniem
bedankt voor je geweldige tips maar dat had ik natuurlijk al lang gedaan :)
en ook bedankt dat je het zo met mij eens bent dat er ook nog steeds lekkere luchtjes bestaan :)
Je hartverwarmende reactie is absoluut een duwtje in de rug van de (un)happy consumer.
Leraren Nederlands zijn toch die leraren die altijd van die grote zweetplekken onder hun oksels hebben?
een zeer herkenbaar verhaal...ik ben ondertussen over op Fa en loop net als 30 jaar geleden weer de frisheid van limoenen te verspreiden.
Transpiratie is een natuurlijk proces dat erg belangrijk is om in goede gezondheid te blijven.
Maskeren met een deo is naast regelmatig douchen wel OK, maar het gebruik van een anti-transpirant als Axe dry is net zoiets als iemand wurgen om een ruikende adem tegen te gaan.
Afblijven dus!
Een reactie posten