vrijdag, april 04, 2008

De lama's stoppen, Jozef van den Berg als kamelenkenner en in België wonen dromedarissen

Er wordt wel eens beweerd dat ieder mens een dubbelganger heeft. Nu weet ik zelf niet of dat zo is, maar voor Jozef van den Berg is er in ieder geval eentje aangemeld.

Vandaag werd ik gemaild door een dromedarishouder uit België, die meende Noel Fullerton, de Australische kamelenkenner, te herkennen op de foto naast mij (op hoofdpagina blog in werkelijkheid dus Jozef van den Berg).
Nu ben ik een echte kamelenbeet dus had ik nog nooit van de goede man gehoord. Maar na even googlen had ik hem snel gevonden en ik moet zeggen dat de dromedarisman het helemaal niet zo verkeerd heeft gezien.

Bij het uiterlijk houdt het wel op, want Noel is beslist geen kluizenaar en heeft een zeer grote schare kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. Daarnaast worden er op zijn farm nog steeds grote aantallen kamelenbaby's geboren (niet van Noel). Noel Fullerton wordt gezien als de grootvader van de kamelenindustrie in Australië. In 1972 startte hij de Camel Cup en deze wordt nog jaarlijks gehouden in Alice Springs. Noel levert nog steeds de meeste kamelen aan voor de Race. De kamelenfarm is in Orange Creek gevestigd en Noel organiseert er nu hij bijna met pensioen gaat ook Camel Outback Safaris.

In ieder geval horen beide heren toch wel thuis in de categorie bijzondere beroepen, want zoveel kluizenaars en kamelenfokkers zijn er niet.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Noel doet al lang de Orange Creek niet meer, hij is richting Adelaide verhuisd een 4 tal jaren geleden. Hij is een erg kleurrijk en boeiend figuur!

Erika Koukos zei

Oh jammer, dus geen kamelentrekkings meer?

Anoniem zei

Niet van Noel... er zijn nog wel een 10 tal cameltrek bedrijfjes in australie. veel geld levert het niet meer op, toeristen wil liever airco in een 4x4.

Erika Koukos zei

Heb je hoog op zo'n bult ook niet een beetje airco rond de oren?