Niemand begrijpt immers waarom wij veel te veel betalen voor een belachelijk trage internetverbinding en een vaste telefoonverbinding die het eigenlijk nog nooit heeft gedaan.
Nu is een vaste telefoonverbinding ook nog een restant uit het stenen tijdperk dus dat deze het voor die 5 euro per maand extra niet doet, daar konden wij tot nu toe nog mee leven.. Wel vertrouwden wij blind op xs4all als onze trage doch betrouwbare internetprovider.
Onlangs kreeg iemand bij xs4all zelfs nog de lentekriebels want wij ontvingen een brief waarin werd vermeld dat de snelheid gratis en voor niets ( dat is natuurlijk relatief als je al jaren 2 keer de marktconforme prijs betaalt) beduidend zou worden opgeschroefd. Na 6 weken op deze snelhheidsopenbaring te hebben gewacht hebben wij ons er uiteindelijk maar bij neergelegd dat het hier allicht om een flauwe aprilgrap ging.
Maar het kan natuurlijk altijd nog bonter. Sinds meer dan 24 uur zitten wij en blijkbaar ook heel xs4all minnend Amsterdam en Almere zonder internet.
Geen enkel xs4all telefoonnummer wordt nog beantwoord. Op 1 hulpnummer draait wel een bandje. Een man met een zwaar Antilliaans accent meldt daar dat klanten van Xs4all KPN ADSL en xs4all Only Wooeel eens een probleem zouwden keunen hebben (zeg dat wel).....er wwoeordt aan een oplossing gewoeerkt.....
Fraai, dus blijkbaar heeft niet de KPN maar Anthony Godet Xs4all overgenomen met als gevolg dat ik nu al mijn werk in de openbare bibliotheek moet regelen.
Het is echt schrijnend dat de zo geroemde klantenservice van xs4all bij storing niet meer telefonisch bereikbaar is. Je kan de status wel bekijken op hun website...erg handig voor wie gebruik maakt van een andere provider maar als xs4all klant heb je hier natuurlijk weinig aan.
Of er ook nog verhaal kan worden gehaald voor het feit dat ons hele bedrijf plat ligt (onze klanten zijn namelijk wel gewend op correct te woord te worden gestaan), is erg twijfelachtig. Zoals de meeste internetproviders heeft ook xs4all zich middels zijn algemene voorwaarden zodanig ingedekt, dat zij nergens voor aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Kortom xs4all hoeft niets te presteren en als abonnee moet je gewoon doorbetalen en vooral niet zeuren.
Inmiddels is duidelijk geworden dat ...hoe kon het ook anders, de KPN de hoofdschuldige is. Blijkbaar zorgt een vage doch zware storing bij de KPN voor verstoord telefoon-, UMTS en internetverkeer door het hele land. Ook kan er in een heleboel winkels niet worden gepind.
Naar aloude traditie is ook de KPN klantenservice niet bereikbaar maar volgens een KPN woordvoerder zou nieuw geinstalleerde software aanslaan en is er dus goede hoop dat het ooit nog goed komt.
Ondertussen wordt de lijst van storingen en excuses van xs4all steeds langer:
Lopende storingen:
XS4ALL verminderd bereikbaar (14-05-2008)
gemeld door Michael op 14-05-2008, 10:43
begintijd: 09.00, duur: Onbekend
Vanwege een storing aan onze telefooncentrale zijn wij telefonisch
verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
ADSL van KPN storing regio Amsterdam (13-05-2008)
gemeld door Peter op 13-05-2008, 13:08
begintijd: 01:30, duur: Onbekend
Sommige klanten met een ADSL van KPN verbinding
in regio Amsterdam kunnen op dit moment geen verbinding
maken of ondervinden problemen met de ADSL verbinding.
KPN werkt aan een oplossing om het probleem zo snel
mogelijk te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Landelijke UMTS/HSDPA storing (13-05-2008)
gemeld door Enrique op 13-05-2008, 09:34
begintijd: 03.00, duur: Onbekend
Vanwege een storing kunnen klanten die gebruik maken van
XS4ALL Mobiel internet (UMTS/HSDPA) op verschillende lokaties
in Nederland mogelijk problemen ondervinden met de verbinding. Technici werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
Landelijke XS4ALL Only en Business DSL storing (13-05-2008)
gemeld door Erik op 13-05-2008, 08:08
begintijd: dinsdag 13 mei 2008 03:10, duur: onbekend
Sommige XS4ALL Only en Business DSL klanten op verschillende
plaatsen in het land kunnen op dit moment geen verbinding maken
of ondervinden problemen met de ADSL/BDSL verbinding.
Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing
om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.
3 opmerkingen:
Goed stuk. Ook is zit al meer dan 24 uur zonder internet en zonder telefoon (heb VOIP van XS4ALL). Het ergste vind ik nog de melding op teletekst pagina 444 bij NET 5. "Door een storing is het niet mogelijk een storingsmelding door te geven". Kom op zeg. XS4ALL laat het nu wel erg afweten.
Kees
Vreselijk ja, ik zit nu in de bibliotheek, mijn hele bedrijf ligt plat en er is nog geen zich op een oplossing....en dat ze je dan nog niet eens te woord kunnen staan is gewoon schandalig!
Het is nog maar de vraag wie hier voor de economische schade gaat opdraaien, een heleboel bedrijven zijn blijkbaar ook niet telefonisch bereikbaar.
Een reactie posten