zaterdag, januari 07, 2012

Cathay Pacific niet gecharmeerd van economy passagiers

Cathay Pacific staat bekend als een van de beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Vanzelfsprekend is de service dan ook van een hoog niveau. Met een gerust hart begon ik gisteren dan ook met het online inchecken.

Aanvankelijk ging het direct goed en kreeg ik, na het intypen der namen, onze vluchtgegevens te zien. Eigenaardig was echter dat er een pop-up kwam dat gehandicapten niet online in konden checken. De pop-up was erg hardnekkig, maar na veel klikken verdween deze toch. Nu had ik nog slechts een regel staan met daarboven de melding dat ik een vlucht moest selecteren. Met de beste wil van de wereld was de regel echter niet te selecteren.

Gelukkig is er per land een nummer dat je kunt bellen bij vragen en/ of problemen. De telefoon bleef maar overgaan, kennelijk was er gisteren een Chinese nationale feestdag of zo. Uiteindelijk kwam er een bandje dat alleen maar snauwde; "U moet naar terminal 3, kijk voor verdere vragen op onze website". Daarna ging de telefoon gewoon weer over. Ik dacht net dat ik zo echt niet verder kwam, tot er een Chinees-achtige kenau aan de lijn kwam, ik schrok er gewoon van om nog een levend persoon aan de lijn te krijgen.

Na mijn klacht te hebben uitgelegd snauwde de kenau; "U heeft een leselveling (de uitspraak van dit woord typeerde haar afkomst volledig)  in de goedkoooopste boekingsklasse, G (de G spuugde zij vol minachting uit) en dan was het toch logisch dat je NIET online in kon checken, lund! Toen ik schoorvoetend vroeg wanneer dan wel, sprak kattekop-Pacific tegen mij als tegen een dom kind, dat bovendien in de goedkoooopste klasse zat en eigenlijk niet eens waard was om aan boord te gaan van zo'n elitair vliegtuig; "Bij de balie natuullijk, 3 uul vool uw veltlek!".
Nou het zal mij benieuwen, maar vooralsnog heb ik geen hoge pet op van die Cathay pacific.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo mevrouw Baardwijk,

Vervelend dat u de service van Cathay Pacific zo heeft ervaren.
Uw boeking was waarschijnlijk onderdeel van een groepsboeking waardoor u niet online heeft kunnen inchecken. Dit hoeft niet te betekenen dat dit de goedkoopste boekingsklasse is en is zeker niet 'te min' om online te kunnen inchecken.
U kunt overigens altijd contact opnemen met het (NL)lokale reserveringskantoor op 020 6532010 of nl_reservations@cathaypacific.com