woensdag, januari 11, 2006

Claustrofobie

Mijn hele leven heb ik al last van claustrofobie. Dat stamt vast nog uit de tijd van mijn verblijf in de baarmoeder, want verder heb ik, voor zover ik weet, niets claustrofobisch meegemaakt tot nu toe. Ik ben nooit in een kast of iets dergelijks opgesloten, toen ik klein was werden de kinderen nog niet bij bosjes mishandeld en vermoord gelukkig.

Eddie Daams uit Eexterveenschekanaal heeft er of geen last van of gokt er op dat veel mensen er geen last van hebben. Met zijn bedrijf Jumping Eddie organiseert hij Fun Bury; Het is dan de bedoeling dat iemand zich in een betonnen grafkuil van 1,50 diep in een doodskist laten begraven. De grafkuil wordt door een hijskraan helemaal afgesloten met een betonnen blok van ca 3500 kg. Je wordt dus levend begraven . Je kunt er een heel feest van maken, want er is ook een camera, zodat andere mensen kunnen meegenieten van jouw ellende.
Ik ben benieuwd wie dat gaat doen. Het is niet helemaal zoals wij allemaal aan het einde van ons leven zullen meemaken, want er is (gelukkig) een noodknop voor als je toch een paniekaanval krijgt.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Als ik in Eexterveenschekanaal zou wonen dan kroop ik ook liever in een kist.

Erika Koukos zei

Ik ken het niet, maar misschien is het er wel heel mooi?

Anoniem zei

misschien heeft je claustrofobie te maken met je ruimtelijke inzicht, als je namelijk weinig ruimte je medemensen gunt, heb je er zelf ook last van... Letterlijk & figuurlijk!

Anoniem zei

@milanka

Erika geeft iedereen oa de ruimte om hier zijn mening te spuien.
Op andere blogs wordt dit soort reacties namelijk meteen verwijderd.
Waar baseer je je trouwens op om dit te stellen,...heb je een off day????

Anoniem zei

Erica zei zelf dat ze vaak zwart-wit denkt, en dat vind ik ook ruimtelijk gebrek...Trouwens ik bedoel daar niets negatiefs mee, ik bedoelde het oprecht, maar als je dat niet leuk vindt, barbapapa zal ik het nooit meer doen,zal ik altijd en vooral met alles wat anderen schrijven mee eens zijn en dan hoef ik ook niet meer mijn mond open te doen.Ik heb trouwens hoogtevrees en ik weet het ook niet waarom, ik had me vaak toen ik klein was in een naaimachine verstopt, ook in de kasten en toch ben ik niet claustrofobisch, maar akrofobisch...Nou en?

Erika Koukos zei

@Milanka
Inderdaad nou en? Het maakt allemaal niet uit. Iedereen heeft zo zijn/haar "tekortkomingen", daat maakt het juist leuk, een wereld met allemaal volmaakte mensen lijkt mij dood- en doodsaai.

Anoniem zei

Zie je wel...daar ben ik het helemaal met je eens.Trouwens ik kwets anderen ook niet graag, ook niet met opzet.OOk ben ik er bewust van mijn eigen tekortkomingen, en leer steeds meer van mijzelf te houden.Naarmate dat meer lukt, ben ik ook steeds minder kritisch naar anderen toe, en daar voel ik me heel lekker bij.Sorrie Erica ik bedoelde het niet kwetsend, maar ik ben nog steeds teleurgesteld dat jullie de demonstratie niks vonden...IK was er namelijk met de demonstranten mee eens.

Erika Koukos zei

@Milanka
Je moet nooit teleurgesteld zijn als andere mensen een andere mening hebben. Ik vind het juist leuk als mensen een andere mening hebben. Ik vind dat iedereen over iedereen mag zeggen wat hij/zij wil. Dit wordt helaas vaak als kwetsend gezien, omdat mensen het zich persoonlijk aantrekken. Veel zaken die niet worden uitgesproken zijn er wel, waardoor dat mensen de utopie geeft dat ze geliefd zijn en dan later plotseling niet begrijpen dat iemand een keuze tegen hen maakt.

Anoniem zei

Mooi gesproken, Erica.

Erika Koukos zei

Bedankt Milanka!

Anoniem zei

erica heb je er al eens over gedacht dat jou claustrofobie uit een ander leven kan stammen. regressietherapie???

Erika Koukos zei

@Jacquiline
Het is niet dat ik er erg mee zit hoor. Het is geen probleem omdat ik zorg nooit in zulke kleine ruimtes te komen.