vrijdag, januari 13, 2006

Wil de echte dode opstaan

Jezelf levend begraven lijkt een groot succes te gaan worden. Het blijkt nu dat ook het meemaken van je eigen begrafenis geweldig moet zijn.

Angela Saraiva in Argentinië heeft haar eigen begrafenis meegemaakt en vond het een leuke belevenis, ze was blij te zien hoe verdrietig haar familie en vrienden waren en voelt zich nu springlevend en blij.
Angela werd vermist na een nieuwjaarsfeestje, kort daarna werd er een lijk gevonden. Angela's moeder moest identificeren en herkende haar dochter er in, waarop haar dochter officieel dood werd verklaard.
Toen de begrafenis in volle gang was, kwam Angela binnen.

Ik vraag mij wel af wie het lijk dan wel was, die familie heeft de begrafenis dus gemist. Het kan vreemd gaan in het leven, terwijl jij vermist wordt is jouw dubbelganger dood en wordt jij begraven.
Is dit ook niet wat er met Jezus is gebeurd? die ging alleen nog een stapje verder, hij ging zelfs in het graf van zijn dubbelganger liggen om daarna naar buiten te wandelen. Dat is pas echt een spektakel!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

De verrijzenis van Christus is mystiek gezien het symbool voor het klimmen naar een hoger bewustzijnsniveau.
Ik vrees dat dit voor haar niet het geval is want zij voedt haar pijnlichaam overdadig met het verdriet en het lijden van haar familie. Helaas voor haar is dit soort plezertjes slechts van korte duur, net als een drugroes.

De kater volgt altijd en ik zou dit verhaal dan ook eerder vergelijken met de val van satan.

Erika Koukos zei

Satan?

Anoniem zei

jezus stond niet letterlijk uit zijn graf op volgens mij zagen mensen zijn geest. en is dat voor vele vertaalt als daadwerkelijk uit het graf opstaan . eigenlijk heeft hij er dus nooit gelegen althans zijn lichaam wel natuurlijk . vraag me toch wel eens af wat daar mee gebeurd is. zou het dan toch zo zijn dat hij uit het graf is opgestaan???
heerlijk onderwerp trouwens.

Anoniem zei

@jacqueline

helemaal met je eens, als je de Bijbel anders leert lezen, blijkt het gewoon een handleiding in de universele natuurwetten te zijn. Zo zijn de 10 geboden zeer efficiente sleutels waarmee je jezelf kan tunen op de frequenties van het universum. Je leert zo opnieuw vrede in jezelf te vinden.

Het is echter iets dat je niet zomaar moet aannemen, zij die het gewoon even proberen kiezen zelden voor de terugweg.

Helaas zijn de oude geschriften eeuwenlang misbruikt door instituten als de katholieke kerk om er een sterk dogmatisch keurslijf van te maken met alle ellende vandien.

Het is geen kwestie van geloven maar van ervaren.

Anoniem zei

kabboli

je hebt het mooi gezegd ik lees erg veel en zeer divers verder is het voor mij een weten ik ga geregeld uit mijn lichaam en maak de meest uiteenlopende dingen mee.
vandaar een grote mate aan innerlijke rust. als ik jou woorden goed begrepen heb dan heb jij deze rust ook gevonden.

Anoniem zei

@jacqueline

ja dat klopt, ik gebruik andere technieken maar het resultaat is waarschijnlijk hetzelfde: innerlijke vrede. Ik heb in mijn jeugd wel spontane uittredingservaringen gehad maar die waren verre van gecontroleerd.