maandag, mei 15, 2006

Toyota Zonnestraal

Was ik tot nu toe altijd zo tevreden over Toyota, dit vertrouwen heeft vandaag toch een paar flinke deuken opgelopen, gelukkig figuurlijk, maar toch.
Mijn auto moest vandaag voor een grote beurt naar Toyota Zonneveld in Almere, alwaar ik een vervangauto (Yaris) kreeg. Al heb ik jaren geroepen dat elke Toyota, welk model en jaar die ook heeft, echt geweldig is, direct bij de eerste bocht in de Yaris moest ik al die lovende woorden direct weer inslikken. Het leek alsof ik in een vrachtauto zat, zo hoog en zo stug, maar dan een die, als hij ergens over heen rijdt er bovenop blijft hangen, dit vanwege de grootte van de Yaris.
Bovendien stonk de auto naar ongewasen hond, maar dit lag neem ik aan aan mijn voorganger. (vreemd want bij ons in het gebouw woont ook een hond die precies zo stinkt, maar die mensen hebben een VW).

Ik had de garagemedewerker op het hart gedrukt mij vooral te bellen als er dure reparaties gedaan moesten worden (wat eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn daar de auto nog een half jaar volledige garantie heeft). Direct na een kwartier ging de telefoon al.....ja hoor Zonnestraal aan de lijn. De 2 spiksplinternieuwe (een half jaar en 16.000 km geleden tenminste) Michelinbanden bleken met spoed aan vervanging toe. Ik kon en kan het NIET geloven! Woest was ik en daarom heb ik diverse mensen aan de lijn gehad en alles nauwkeurig gevraagd, ook toen ik de auto op ging halen maar ze komen allemaal tot dezelfde conclusie: het is mijn schuld.
Ik schijn wel eens tegen een stoep of zo aangereden te zijn (wie merkt nou zoiets??) en daardoor schijnt dus de hele auto uit balans gegaan te zijn, waardoor dus 1 band aan 1 kant volledig doorgesleten was. En het is kennelijk een wet van meden en perzen en garagehouders dat als er 1 voorband vervangen moet worden dit er altijd 2 zijn.
Nou ja, ik heb veel geleerd (dure les al bij al) en de volgende keer ga ik naar Ko.

37 opmerkingen:

Erika Koukos zei

Ko doet alleen Toyota's en nee die ken je niet. Dat is inderdaad schandalig zeg die prijzen. Dat klopt ook wel want je wil niet weten hoe hoog mijn rekening is uitgevallen vandaag, terwijl de auto nog een half jaar "firts class" garantie heeft.

Anoniem zei

Ja dat heb je met merkdealers, net zoals drugdealers krijg je eerst de stuff tegen een aantrekkelijk prijsje en als je eenmaal aan hen vast zit gaan zij zuigen. Toyota Zonneveld Almere zal dus ook niet anders zijn en waarschijnlijk doen zij er nog een extraatje bij omdat je een vrouw bent.

Anoniem zei

Ik heb net hetzelfde voorgehad bij Toyota Zonneveld Almere. Ik rij zelf wel in een Yaris en vind de problemen die jij ondervindt niet herkenbaar maar misschien hebben zij daar wel niet onderhouden wrakken als vervangwagen...in de hoop dat je daar dan ook nog eens brokken mee maakt.

Nou sterkte ermee en ga volgende keer maar ergens anders,

groetjes

Anoniem zei

Toyota is op zich een van de meest betrouwbare merken op de markt. Maar kan dit ook van alle dealers worden gezegd???
Ik ben er tevreden van mijn dealer maar helaas heb je er altijd rotte appels tussen, waarschijnlijk is Toyota Zonneveld er zo eentje. Sneu als je als Toyotarijder in Almere woont.

Erika Koukos zei

@Thawol
Het lijkt inderdaad als vrouw nog wel moeilijker, ze denken dat je er niets van weet en dat is in mijn geval ook zo en dan maken ze je van alles wijs. Het vervelende is dat je echt geen enkele controle hebt op de uitgveoerde werkzaamheden. Maar zelfs ik weet wel dat het een belachelijk bedrag was wat nooit kan kloppen.

Anoniem zei

Whoehaha, vrouwen horen ook niet auto te rijden, maar ik heb toch met je te doen, daarom heb ik even alle verdachten voor je op een rijtje gezet.

http://www.zonneveld-almere.nl/frm/Onze_medewerkers.htm

Erika Koukos zei

@Denise
Sorry, ik heb niemand willen beledigen, ik ben blij dat je tevreden bent met de Yaris. Iedereen heeft zo zijn voorkeur.Ik denk datik inderdaad ergens anders ga maar ja waar is het betrouwbaar? iemand suggesties?

Erika Koukos zei

@Anonymous
De eerste 10 jaar dat ik auto reed had ik altijd een Toyota, naar volle tevredenheid. Toyota is een goed merk, het zou alleen pas echt heel goed zijn als je een dealer had die net zo betrouwbaar was als het merk zelf.

Anoniem zei

@ barbapapa

Haha, toppie! Meteen de Toyota Zonneveld Gate ontmaskerd...het kan in Almere!

Anoniem zei

O, dit moet je vooral doen! Nieuw bij Toyota Zonneveld te Almere:

De Toyota Aygo voor slechts € 50/maand...en de rest los je af met elke beurt a € 1000/keer.

Nieuwwaarde is dus nog geen 9000 € maar aan het eind van de streep ben je iets van 90 000€ kwijt. Geef mij maar een Bentley voor die prijs.

Anoniem zei

Het valt mij op dat de meeste medewerkers van Toyota Zonneveld dromen van een Aston Martin of een Lexus. Behalve de paar snotneuzen die nog geen vast contract op zak hebben. Zelfs directeur Zonneveld himself spreekt liever bloemrijk over automobielen dan over een Toyota.

Anoniem zei

@ Piet

600% winst????

en dan ook nog zaken factureren die niet zijn gedaan + uurloon!!!
Het leven lacht mij andermaal toe. Ik ga eerst even bij die Toyota Zonneveld op controle en daarna ga ik Nissan Europe even onder de loep nemen.

Erika Koukos zei

@Barbapap
Als het aan een ding niet ligt dan is het aan vrouwen!

Erika Koukos zei

@ANWB
Dat zegt genoeg, dat had ik misschien moetn weten voor ik een Toyota aanschafte.

Anoniem zei

Ik was er bij toen de bewuste koop werd gesloten en op mij kwamen de medewerkers van Toyota zonneveld erg betrouwbaar over. Zo betrouwbaar zelfs dat ik er bijna nog een Celica heb gekocht, wat ik gelukkig dus maar niet heb gedaan want zoals anonymous terecht zegt, is Toyota geen verstandige optie als je in Almere woont.

Als alle oplichters een litteken op de wang en een zwarte lap voor een oog zouden hebben dan zouden zij heel wat minder kans maken om hun snode plannen uit te voeren. Zo zie je maar, het blijft steeds uitkijken, vooral met verkopers die TE aardig overkomen.

Anoniem zei

Nee, ze hadden je met die versleten band weer de weg op moeten sturen waardoor je 's nachts met een klapband langs de weg had gestaan of erger...
dan waren ze zeker wel goed bezig geweest?!

Erika Koukos zei

@Rick
Versleten? Na 16000 km?

Anoniem zei

En als je niet geloofde dat die banden vervangen moesten worden waarom heb je het dan wel laten doen ??????

Erika Koukos zei

@Paul
Omdat ik zo'n sukkel ben. Daarna ben ik gaan informeren, o.a. ook bij medewerkers van andere Toyotadealers, maar ja wat moest ik doen? de banden er weer af laten halen?

Anoniem zei

@erika
als je sporing niet goed is kunnen je banden na 5000km zelfs versleten zijn!

http://www.alwaysbemobile.nl/index.asp?page='artikel.asp?id=32'

Erika Koukos zei

@Rick
Hoe kan dat dan?
Ik heb geen ongeluk gehad of zo en er is niets met die auto gebeurd die 16000 km. Ik had die auto pas 16000 km.

Erika Koukos zei

@Rick
Ik heb de info op je site gelezen. Er is niet merkbaar zo iets gebeurd. Maar heeft het zin af en toe dit na te laten kijken? En om de hoeveel tijd zou jij dit adviseren?

Anoniem zei

@erika
weet je wel zeker dat er niets gebeurt is? 1 keer een stoeprandje pakken (en wie gebeurt dat nu nooit?) kan al genoeg zijn. En ook drempels hebben invloed op de uitlijning van een auto en volgens mij hebben ze die zat in Almere
Mijns inziens gaan jullie te ver om meteen maar weer de dealer als afzetter te bestempelen

Erika Koukos zei

Drempels ook al?
Ja, die zijn hier verschrikkelijk veel.
De rekening was echt buitengewoon hoog. Mijn fout is dat ik dan beter had moeten informeren voor het feit was gebeurd, maar ja dan nog moet ik eerst advies inwinnen omdat ik zelf niet kan beoordelen wat wel en niet normaal is.

Anoniem zei

@erika
ik adviseer je om regelmatig zelf naar het profiel van je banden te kijken, of er verschil ontstaat tussen de profieldiepte aan de binnenkant en buitenkant van de band. Een simpele profieldieptemeter is niet duur. (misschien kan je dealer je hier wel mee helpen) Controleer ook regelmatig je bandenspanning, want ook deze is van invloed.

Erika Koukos zei

o.k. bedankt!

Anoniem zei

@erika
ik weet natuurlijk niet hoe lang het geleden is maar je kan toch alsnog bij je dealer informeren hoe de rekening tot stand is gekomen...
ik denk dat een goede dealer graag uitleg geeft, ook achteraf

Anoniem zei

@rick

Hallo luitjes,

Ik ben erg blij dat ik dit via de zoekmaschine heb gevonden. Ik was van plan om een Toyota te kopen maar nu ik zie dat een Toyota geen drempels aan kan ga ik toch maar voor een ander merk. Ik woon in Zoetermeer en in denk dat daar nog wel meer drempels zijn dan in Almere.

De dealer daar is niet Zonneveld maar het gaat dan toch blijkbaar om het merk Toyota.

Anoniem zei

@Paul

Kan ik uit je polemische reactie opmaken dat je erg betrokken bent bij het merk Toyota? Dat je eventueel misschien wel een medewerker van Zonneveld zou kunnen zijn??

Voor alle automonteurs volgens van Dale is polemisch:


1
·
van de aard van polemiek
synoniem: twistend, strijdend


polemische geschriften

Anoniem zei

@Erika

Beste Erika,

Ik ben van nature erg nieuwsgierig en ben even na Thawols comment op onderzoek uitgegaan.

Daar lusten de honden geen brood van; alle positieve comments over Toyota komen van volgend IP adres:
62.177.235.146
en rara dit staat op naam van: Zonneveld Almere B.v, Gelderland, Ede, hostname: 62-177-235-146.dsl.bbeyond.nl
Misschien tijd om Toyota Japan eens in te lichten?

Erika Koukos zei

Bedankt web detective, zo'n vermoeden had ik al.

Erika Koukos zei

@Linda
Ik weet het niet vroeger had ik een Toyota Celica waar niets mee aan de hand is. Maar nu las ik dat met de Corolla wel meer mis is, nu worden er weer en miljoen teruggehaald door Japan.

Anoniem zei

Kind kind, het is de tweede natuur van zulke bedrijven als Toyota Zonneveld om woekerprijzen te vragen voor banden etc.
Als mijn dealer, waar ik sowieso al alleen in uiterste noodgevallen kom het woord banden uitspreekt scheur ik met gierende (al dan niet versleten) banden naar de Kwikfit (3 vestigingen in Almere).

Erika Koukos zei

@John
Goed idee! Daar vragen ze tenminste ook geen 65 euro extra voor het uitlijnen.

Anoniem zei

het is toch niet normaal dat die monteurs denken dat iedereen die in een auto rijdt zelf een soort monteur moet zijn en alles van auto`s weet. Als iedereen monteur was dan hadden wij hen niet nodig.

En ik vind het vooral een schande dat zij je dan ook nog eens anoniem op je blog te kakken proberen te zetten.
ik ben blij dat ik niet in Almere woon want dan zou ik snel van merk veranderen.

Anoniem zei

Belachelijk. Zoals iedereen hier praat over Toyota Zonneveld... Bij ieder bedrijf gebeuren er wel eens vervelende dingen, of dit nou een autodealer, internetprovider of supermarkt is! Ik vind het dan ook zéér láág van mevrouw "Baardmans" (om op dezelfde wijze te spreken als dat zij Toyota "Zonnestraal" noemt) om op deze respectloze en gevoelloze manier te proberen een bedrijf ten gronde te richten. Ik ga volgende week mijn derde bij Zonneveld gekochte auto ophalen, en voor mij geldt; niets dan lof over deze autodealer. Ik zou mevrouw Baardwijk dan ook aanraden om eens een cursus "Respect en communicatie" te volgen.

Anoniem zei

mmm...als ik dit allemaal zo lees dan denk ik dat Kevin toch een en ander omdraait.

een cursus respect en communicatie zou de medewerkers van Toyota Zonneveld Almere wel goed doen.

enkele basisregels:

1 communiceer vooraf over de hoogte van de te verwachten kosten

2 ga met open vizier de discussie aan en geef je als medewerker van Zonneveld niet uit als neutrale klant

3. heb respect voor al je klanten....ook als zij vrouw zijn

Ook Kevin zelf lijkt mij een goede kandidaat voor een dergelijke cursus

want een naamsverdraaiing naar Zonnestraal zou respectloos zijn (terwijl deze vrolijke naam dit bedrijf blijkbaar veel teveel eer aan doet) en tegelijkertijd doet hij hetzelfde door Baardwijk om te turnen in Baardmans, daar ga je dan met je cursus respect.

Het jammere aan mensen als Kevin is vaak dat zij van mening zijn dat mensen die hun mening niet delen, de mond moeten worden gesnoerd of gebrainwashed.


In ieder geval is het altijd zo dat daar waar rook is, meestal ook vuur is.
Het lijkt wel alsof Toyota Zonneveld liever incognito online brandjes blust dan met ontevreden klanten in gesprek te gaan.
Ik vind het dan ook erg goed dat mensen die zich eens op het internet orienteren vooraleer met een bedrijf in zee te gaan, de pro``s en contra`s van zo een bedrijf kunnen zien.