zaterdag, mei 06, 2006

Voetballeed

Als een ding mij niet interesseert is het wel sport en dan in het bijzonder voetbal.
Natuurlijk vind ook ik het leuk als Oranje wint op internationale duels. Tevens was er altijd Edgar Davids die het leuk maakte om naar te kijken, alleen al om te speculeren over wat voor kapsel hij nu weer zou hebben en welke monstrueuze bril hij op zou hebben. Ook zijn gedrag maakte het tenminste nog een beetje spectaculair.
Een andere reden dat hij mij altijd opviel is dat ik jaren geleden eens een scriptie over Winti heb gemaakt en bij het vooronderzoek daarvoor op een videoband stuitte met een interview met Edgar Davids over Winti. Winti en spiritualiteit bleken een heel belangrijk deel van zijn leven te vormen. iets wat ik helemaal niet had verwacht van zo'n pitbull.

In ieder geval wordt het voetbal nu weer saaier dan saai want het is nu defintitief bekend dat Edgar Davids in ieder geval niet meedoet. Reden daarvan weet ik niet en ik heb er ook geen verstand van. Ik kan alleen maar blij zijn dat mijn vriendje ook niet zo'n voetbalfan is en wij hier in huis dus niet perse hoeven te kijken.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is grappig. Ik ben 10 jaar getrouwd geweest met iemand die voetbal totaal oninteressant vond\vindt.Ik vond zelf altijd veel leuker om zelf te spelen dan naar te kijken.Vooral een slecht saai spel vond ik vreselijk.IK kon me helemaal niet op concetreren, ik keek door de beeldscherm heen...Onze zoon is ook geen fanatieke deelnemer\kijker ook niet, terwijl mijn vader en ook schoonvader gek op voetbal waren\zijn...Dat is zeker prettig als je niet naar die dingen hoeft te kijken.Ik zal het nooit vergeten hoe mijn vader als een gek schreuwde tijdens die voetbalwedstrijden,(doet ie trouwens nog steeds)en boze verwensingen naar de scheidsrechter slingerde...Kinderachtig.We konden geen rustig plek in huis vinden waar je hem niet hoorde.Erg, he?

Erika Koukos zei

Dan kun je tijdens het WK maar beter niet op bezoek gaan bij je vader!

Anoniem zei

Nee dat doe ik zeker niet.Het is te ver (Kroatie) en hij zou ook geen tijd voor mij hebben...

Erika Koukos zei

@Milanka
Blijf maar gezellig in Nederland dan, dat oranje heeft wel wat.

Anoniem zei

Jazeker.mooi kleur oranje...

Anoniem zei

Hoi, ik las dat u een scriptie heeft geschreven over winti. Ik ben momenteel bezig met een scriptie over winti en criminaliteit. Ik ben erg benieuwd naar jou scriptie. Mijn mailadres is:cindycorner@lycos.nl
Ik hoor graag van u.

Gr. Cindy

Erika Koukos zei

Beste Cindy,

Helaas ben ik deze kwijtgeraakt. Heel misschien kun je deze nog opvragen bij de Hoge school Holland in Diemen. Maar er staat niets in over winti en criminaliteit. Het ging alleen over winti en psychiatrie.