maandag, mei 22, 2006

Positief nieuws

Dat de berichtgeving over Israël erg eenzijdig is bleek gisteren maar weer; in de Egyptische badplaats Sharm el Sheikh heeft de Palestijnse president Mahmoud Abbas de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Tzipi Livni ontmoet en hier is in de media nauwelijks een woord over gerept. Het was het eerste gesprek tussen Israël en de Palestijnen sinds de verkiezingsoverwinning van Hamas in de Palestijnse gebieden omdat Hamas daarvoor weigerde te praten met Israel.

Tijdens de ontmoeting heeft minister Livni aangekondigd dat Israël de Palestijnen economisch wil helpen. Ze is van plan zo'n 10 miljoen euro te storten op de rekeningen van de ziekenhuizen in de Palestijnse gebieden om een humanitaire crisis onder de bevolking te voorkomen.

Misschien is het ook niet spectaculair genoeg om een woord aan te wijden maar ja over vrede is helaas nog niet veel te vermelden en dan vind ik dat kleine positieve zaken toch wel wat aandacht mogen hebben.

4 opmerkingen:

Erika Koukos zei

Volgens mij zijn die er al?

Erika Koukos zei

dat wel, maar dan kan ik ook niet bekender worden.

Anoniem zei

Ik heb even rondgekeken in het "erg kleine" goednieuwswereldje.

Ik vond 1 initiatief dat kortstondig (tussen 11 en 20 april) actief is geweest: http://www.kieckens.nl/goed%20nieuws.htm
Hier komt al snel naar voren dat de "goed nieuws" over het algemeen subjectief is. Dit blijkt al helemaal als je kijkt naar:
http://goednieuws.startkabel.nl/

Ik geloof echter wel dat het idee levensvatbaar moet zijn. Alleen is een dergelijk project arbeidsintensief en dus niet in stand te houden zonder 1 of meerdere grote sponsors.

Wie biedt zich aan? Bond zonder naam? Sire? of misschien wel Toyota Zonneveld: "Dit goede nieuws wordt u gratis aangeboden dank zij ons regelmatige slechte nieuws voor Toyotarijders."

Erika Koukos zei

@ Uitestekend plan!