dinsdag, mei 30, 2006

Prettig in de omgang

Drie dagen lijken kort maar in Bad Bentheim zijn vrienden en vooral vijanden zo gemaakt.
Het leukste was Mary, een geestelijk gehandicapte vrouw van 71 jaar, die was zo intens gelukkig om een paar dagen met een begeleidster weg te zijn. Je kon honderduit met haar praten, waarbij haar favoriete onderwerpen Baantjer en haar nieuw aangeschafte cadeautjes waren.

Er waren erg veel Nederlanders in het hotel en dan vooral van het soort zwaan kleef aan. Nu moet ik daar helemaal niets van hebben, maar ik zal ze altijd wel vriendelijk groeten, zolang ze ons verder met rust laten. Een groepje van die kleefzwanen kwamen wij overal tegen en altijd waren ze even enthousiast. Tot ik de onvergeeflijke fout maakte om ze niet te zien en dit niet eens expres (helaas). Wij liepen een cafeetje binnen en diep in gedachten verzonken (ben ik wel vaker) zag ik dat het er erg druk was en ik liep dus direct weer naar buiten. Michael was erg verbaasd, hij zei "zag je die mensen niet die al stoelen voor ons aanschoven en naar je zwaaiden?" Nee dus! Ook al had ik voor hun neus gestaan, ik had ze niet gezien, echt niet.

Het was het kleefgroepje geweest en ook zij geloofden niet dat ik ze per ongeluk niet gezien had. Dat gaf daarna grappige taferelen, ze bleven daarna iedere keer als zij mij zagen heel erg boos naar mij kijken. Dit terwijl ik ze echt niet had gezien. Zo komen misverstanden de wereld in, ik voelde mij alleen niet geroepen om die op te lossen.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

ach kind, trek het je niet aan, die foto van de bomen is in ieder geval een eremedaille waard.

Erika Koukos zei

Die heeft Michael gemaakt, natuurlijk.

Erika Koukos zei

@Piet
Het verbaast mij nog steeds dat zo'n verkeerde indruk zo snel kan gaan.

Anoniem zei

@ Piet
" Maar het is zo ja, als mensen eenmaal iets over je denken, dan heeft het zowiezo geen zin meer om daar wat aan te veranderen."

Haha, ja dat lijkt Toyota Zonneveld nu ook wel te denken.

Erika Koukos zei

Zij zullen dat zeker vinden! Die moeten mij haten tot op het bot. Dit terwijl ik geen onwaarheden heb gepubliceerd over hen.

Anoniem zei

Nou, is dat wel toevallig dat je ze niet zag? Zou dat verkeerd zijn, als je gewoon geen zin had om hallo te roepen en er bij te komen zitten ? Nee, het zou meer dan normaal zijn om gewoon je gang te gaan en doen en laten waar je zin in had!Als jullie in Almere in de bus 5 samen zouden reizen,zou dat doodnormaal zijn dat jullie elkaar niet eens aankijken, laat staan begroeten of nog erger samen wat gaan drinken.Dus gewoon negeren, en als ze je dan boos aankijken, kijk gewoon nog bozer terug!

Erika Koukos zei

@Milanka
In sommige delen van Nederland denken mensen daar heel anders over. Ik ben dan ook heel erg blij dat ik in Almere woon, waar zulke dingen inderdaad gewoon normaal zijn.