zondag, mei 07, 2006

Egberts zonder bijbel

Gisteren was Douwe bij ons, de man met de bijbel.
Wij ontmoetten Douwe vorig jaar op Telendos. Ik had voor een opdracht, die ik de week direct na de vakantie af moest hebben, een bijbel nodig. Ik had al in het plaatselijke kerkje gezocht en in het hotel, maar alle bijbels waren alleen verkrijgbaar in, voor mij, onbegrijpbaar Grieks.

Nu zagen wij in de taverne van Yiannis al 2 jaar een stille man zitten met een boek en een baard, volgens ons kon dit niet anders zijn dan een priester (ja, hoe bevooroordeeld kun je zijn over iemands uiterlijk). Michael besloot dus om hem te vragen om een bijbel. De man moest daar erg om lachen, hij was namelijk voormalig reisbureau-eigenaar en had nog nooit een bijbel meegenomen op vakantie, tot deze keer. Heel toevallig had hij een of andere bijzondere editie gekregen en die meegenomen naar Telendos voor als al zijn andere boeken uit zouden zijn.
En gisteren was Douwe dus bij ons op bezoek, zonder bijbel.

3 opmerkingen:

Erika Koukos zei

Helaas is dta niet altijd gemakkelijk, maar wij moeten er wel naar streven natuurlijk.

Anoniem zei

Ik had waarschijnlijk meteen verband gelegd tussen zijn naam en bekende koffiemerk...

Anoniem zei

@Piet

Daar heb je wel gelijk in maar aan de andere kant hadden wij zonder het vooroordeel nooit aan een wildvreemde een bijbel gevraagd.