woensdag, mei 10, 2006

Muggenleed

Kun je in de winter niet door de autoruit kijken door al het zout en modder dat opspat, deze tijd van het jaar is het uitzicht nog slechter omdat de hele voorruit volgeplakt zit met muggen en insecten. Natuurlijk is dit vooral in de polder zo. Dus toen ik gisteravond uit Nijmegen kwam leek het vooral op de brug vanaf de A27 zo te zijn dat het hele insectenkorps massaal een zelfmoordaanslag op mijn ruit ondernam. Welk geloof zou de muggen hiertoe aanzetten? Wordt hen ook zoveel muggenmaagden beloofd in de muggenhemel?

Gelukkig zijn ze meestal met een druk op de sproeiknop en ruitenwisser gemakkelijk weg te vegen zonder noemenswaardige gevolgen. Tot natuurlijk, midden op de brug, plotseling mijn ruitenwissers een schrapend en piepend geluid lieten horen....de sproeivloeistof was op. Ook meerdere malen hard op de sproeiknop drukken mocht niet baten, leeg is leeg.
Je wilt niet weten hoe snel het zicht dan vermindert, dus toch maar "even" bij de Shell gestopt.

Daar aangekomen leek er wel een overval te zijn gepleegd, zo leeg was het. Ook het schap met sproeivloeistof was akelig leeg, dus toen maar de enige fles wintervloeistof gekocht. Na (natuurlijk) een hele tijd hengelen onder de motorkap naar het hendeltje om de klep omhoog te krijgen ontstond het volgende probleem: de dop ging niet van de fles, echt met geen mogelijkheid. Na een tijd proberen, vloeken en tieren toch maar op hangende pootjes naar binnen gegaan voor hulp. Helaas zat daar alleen een vrouw die het ook niet kon enwas er verder geen enkele klant, zelfs na een half uur niet. Dus zijn wij maar met scharen en messen de fles te lijf gegaan. Pas na een half uur was de fles open en zaten wij allebei onder de ruitenspray. Gelukkig bleef er nog net genoeg over om mugvrij naar huis te kunnen.
Maar het is toch belachelijk dat ze die flessen zo dichtmaken?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, dat is the sign of the times. De potige man met vet aan de handen en welige haargroei op de schouders die vroeger een bezinestation bediende heeft nu een cursus bloemschikken gevolgd omdat hij niet meer in het gastvrouwconcept van `s lands duurste olieboer paste. Als er tegenwoordig nog mannen bij de Shell werken dan zijn het geflunkte airhosts en kappers met een beroepszekte... want dat zijn de enige "mannen" die in die pakjes passen.

Erika Koukos zei

Ze hadden misschien ook kranige, technische vrouwen aan kunnen nemen. Of gewoon flessen produceren met een normale dop.

@Piet
Je hebt helemaalgelijk, de verpakkingen worden steeds erger en hierdoor ook het extremisme, straks komt er nog een tijd dat we een verpakking eerst op moeten blazen voor wij bij de inhoud kunnen. Bestond het Simplisties verbond nog maar.