Weinig mensen die tegen een lantaarnpaal rijden kunnen dit nog navertellen. Reden hiervan is dat de paal meestal dwars door de auto ramt en dus ook door de bestuurder.
In Belgie gaan ze hier iets aan doen; kreukelpalen. Kreukelpalen buigen zich bij een aanrijding rond de auto, ze zijnmin of meer flexibel net als de kilometerpaaltjes.
In de Scandinavische landen zeggen ze met de kreukelpalen het aantal doden bij een botsing vrijwel met nul te hebben herleid, maar met zulke alcoholprijzen als daar drinkt er natuurlijk ook niemand, zelfs de bob niet.
De kreukelpalen zullen als eerste tussen Turnhout en de Nederlandse grens komen, zodat de drugskoeriers daar niet meer zo vaak om de palen zullen kreukelen, wat een hoop werkt scheelt voor de ambulances en lijkwagens. Wel zal er meer werk komen voor de brandweer, om die palen van de auto af te zagen.
3 opmerkingen:
ze testen het niet voor niets eerst op een weg naar Nederland.
De meeste Belgen lusten wel een biertje achter het stuur. Het is nu nog wachten op kreukelgeveles, kreukelbomen, kreukelvangrails en kreukelpolitieagenten die je gewoon kan opvouwen en in je broekzak stoppen.
Dat zou ideaal zijn!
Een reactie posten