donderdag, juni 01, 2006

Hoog bezoek

Het was vandaag weer een drukke dag voor onze Balkenende. Balkie kreeg namelijk bezoek van zijn Antilliaanse ambtgenoot Emily de Jongh-Elhage. Hoe het afgelopen is hebben wij nog niet gehoord, maar het zal een hele klus voor hem geweest zijn. Van Emily persoonlijk heeft hij niet veel te vrezen, Emily is namelijk, in tegenstelling tot haar zusje de orkaan, razend populair op de Antillen. Dit laatste is niet voor niets; zij is namelijk overal uitstekend van op de hoogte, erg daadkrachtig en bovendien een allerhartelijkste vrouw. Bij het bezoeken van de Antilliaanse eilanden heeft zij bijvoorbeeld journalisten spontaan gekust en kwam zij vrolijk en bruisend over.
Gelukkig werd Balkie bijgestaan door zijn collegae Pechthold en Zalm, helaas ook geen toonbeelden van spontaniteit.

Het moeilijkste zullen ze het gehad hebben met de punten die Emily besproken wilde hebben, zo wil Curacao onder andere een geheel nieuw ziekenhuis bouwen (het oude is sinds mijn bezoek enorm in verval geraakt), waar nog maar 100 miljoen voor ontbreekt.

Al met al een interessante ontmoeting lijkt mij, ik ben benieuwd wat er uit gekomen is.
Zeker is dat de grijze muizen in Den Haag iets zullen hebben om nog lang over na te denken. Hopelijk hebben ze iets van Emily's spontaniteit geleerd.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

100 miljoen tekort, ik hoop dat er snel een commerciele sponsor wordt gevonden want anders zal de Nederlandse belastingbetaler wel weer de dupe worden.

Aan de andere kant valt Toyota met de afbrekende stuurstangen natuurlijk ook niet te onderschatten. Zelfs al sponseren zij niet dan zorgen zij voor een winstgevende groei in de patiententoename.

Misschien wil Mike alvast een goed woordje richting Toyotadirectie doen?

Anoniem zei

dan wel een foutloos goed woordje hoop ik

Anoniem zei

Ach, het is in ieder geval een welkome afwisseling.
Ik heb tijdens de vorige verkiezingen nog mensen op Curacao gesproken die op Anthony Godett hadden gestemd omdat hen dan onmiddelijk na zijn verkiezing een villa met zwembad was beloofd.

Ik neem aan dat dit dametje een stuk meer integer is.

Erika Koukos zei

@michael
Daar lijkt het wel wel op deze ker. Maar ja laten wij nog even afwachten hoe het verder zal gaan.