dinsdag, juni 13, 2006

Onverantwoord

En alweer is er een trieste zaak in Belgie, de halfzusjes Nathalie Mahy (10) en Stacy Lemmens (7) verdwenen vrijdagnacht op een braderie in Luik. De ouders waren zich aan het bezatten in café Les Armuriers. De vader, Thierry Lemmens, vertrok omstreeks 1 uur en liet de zes kinderen bij zijn vriendin. Toen de vrouw, Catherine Demir, de kinderen wilde verzamelen, zaterdag rond 3 uur, om huiswaarts te keren, ontbraken twee kinderen: Nathalie en Stacy. Nathalie is de dochter van Catherine en Stacy de dochter van Thierry Lemmens.
Tot heden is er nog geen spoor te bekennen.
Vreemde is dat de vriend van de barvrouw ook plotseling verdwenen is, een man die al eerder gezeten had voor een zedenmisdrijf, niet met kinderen, maar het blijft verdacht.

Wat ik mijzelf wel afvraag is hoe het mogelijk is dat 6 kinderen 's nachts alleen op een braderie lopen en je pas rond 3.00 uur gaat kijken waar ze allemaal zijn. Het is in en in triest dat er dan zoiets gebeurd, maar het lijkt mij ook niet helemaal normaal dat een moeder van 6 kinderen gewoon in een cafe gaat zitten terwijl er geen oppas is voor haar kinderen. Sommige mensen zouden geen kinderen moeten krijgen.
Ik heb diep medelijden met de meisjes, eerst groei je op in zo'n gezin en dan komt er misschien nog op gruwelijke wijze een einde aan je leven.
Ik hoop dat ze snel en in goede gezondheid gevonden worden en dan moet de moeder maar gelijk uit de ouderlijke macht gezet worden.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu hebben zij in ieder geval wel een sterk verhaal om te vertellen in de kroeg.

Erika Koukos zei

Inderdaad, of in de gevangenis.

Anoniem zei

Ik ben het absoluut eens met jouw uitspraak; "Sommigen mensen zouden geen kinderen mogen krijgen"

Zelf ben kan ik helaas geen kindje krijgen, des te schrijnender is t om te moeten toezien hoe anderen met hun kind(eren) omgaan.
Neem bijvoorbeeld ook het "geval Almere" moeder van 21 die zoontje (6mnd) en dochtertje (20mnd) om t leven brengt.... Hartverscheurend. Ik zou tegen deze mensen willen schreeuwen dat er zoveel mensen zijn die dolgraag een kindje willen, desnoods hun kindje !!
Ik ben daar één van...

Anoniem zei

Tja Erika,
Ook ik ben het helemaal met je eens. Tries en te gek voor woorden zoiets. Hoe haal je het in je botte harses om zo met je kinderen om te springen. Blijf dan lekker kinderloos.

Erika Koukos zei

@Belinda
Wat erg zeg. Konden mensen zoals jij maar de kinderen krijgen die zij zo verwaarlozen. Het is echt heel oneerlijk verdeeld.

Erika Koukos zei

@Johnnie
Er is gewoon een steekje los aan dat soort lui. Helaas kunnen wij het niet voorkomen.