zaterdag, september 15, 2007

Soms moet je gewoon op de naam afgaan

Vorige week dinsdag heb ik de tweede hoteltest gedaan in Nijmegen en dit keer beviel het beter. Wel was ik daarna gelijk ziek en heb nu nog een antibioticakuur, maar dit is louter toeval en heeft niets met het hotel te maken.
Deze keer betrof het hotel Erica in Berg en Dal. Ook dit hotel heeft als voordeel dat het niet ver van de universiteit is gelegen en bovendien prachtig in de bossen.
De receptie was ook hier heel vriendelijk, verschil met het vorige hotel was dat het er allemaal wat professioneler aan toe ging.

Het hotel was behoorlijk vol, met mensen van boven een zekere leeftijd, die mij op weg naar de kamer al diverse keren enthousiast aanspraken met de vraag of ik er ook was voor de midweek aanbieding van de Kampioen. Dit verklaarde gelijk waarom ik op de parkeerplaats ook de enige auto had zonder fietsenrek op de achterkant gemonteerd. Want het bleek een stilzwijgende wet dat het doel van je verblijf toch fietsen moest zijn en bij hoge uitzondering kon wandelen ook nog wel.

De kamer was groot en het allerbelangrijkste heel schoon, ook hier heb ik onder het bed gekeken maar trof er niets anders aan dan schoon tapijt. De badkamer was ook groot, prima en kraakhelder. Buiten zag ik wel dat het balkon wel heel klein was en ik wilde jullie dit dan ook niet onthouden. Met het fototoestel in de hand deed ik de balkondeur open, (de deur zelf was al groter dan het balkon) wat met veel gekraak en gepiep gepaard ging. Maar het is er enorm stil zo in het bos, het gevolg was dan ook dat het onderliggende terras als een hoofd omhoog keek om te kijken wat voor Kampioensspektakel er opgevoerd zou gaan worden. Onder de vele nieuwsgierig blikken maakte ik de foto maar zo snel mogelijk, waarna de toneelcoulissen weer gesloten konden worden.

Kortom een prima hotel deze keer, er was zelfs nog een zwembad maar ik had geen zwemspullen bij dus dat heb ik maar aan de Kampioensgasten gelaten.
Toen ik 's avonds thuiskwam baadde alles nog in het licht en was de deur gewoon open omdat er 24 uur per dag iemand bij de receptie zit. De bejaarden waren nog "gezellig" aan het kaarten en ik begaf mij tevreden naar mijn ruime bed.

Geen opmerkingen: