zaterdag, september 01, 2007

"Beste" binnenstad van 2007

Op 6 september is het zover, dan wordt de uitslag voor de titel Beste binnenstad van 2007 bekend gemaakt.

De genomineerde middelgrote gemeenten zijn: • Bergen op Zoom
• Elburg • Hoorn • Meppel • Oosterhout • Woerden.
De gemeente Terneuzen heeft zich teruggetrokken uit de strijd (hadden geen schijn van kans).

De genomineerde grote gemeenten zijn: • Arnhem • Eindhoven • Haarlem • Helmond
• Leeuwarden • Nijmegen • Zoetermeer
Wederom een enorme telerstelling voor Almere. En volkomen onterecht mijns inziens. Kijk met Bergen op Zoom, Hoorn en Nijmegen als genomineerden kan ik nog wel meevoelen, maar bijvoorbeeld Eindhoven is een van de lelijkste binnensteden van Nederland, als het niet van heel Europa is. Het hele evenement zal wel door Philips gesponsord worden neem ik aan?
Bij de beoordeling worden de binnensteden "in de volle breedte bekeken", hoe breed kan een Elburg nou helemaal zijn vraag ik mij dan af.
Ach Almere hoeft er ook niet rouwig om te zijn, iedere genomineerde gemeente krijgt als gratis advies een zogeheten binnenstadsthermometer, een overzicht van goede en sterke punten en zeg nu zelf dat heeft Almere toch niet nodig?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja...ik ben het volledig met je eens. Almere is een erg leuke, practische stad om te leven en verdient dus beter. Elburg is daarentegen een voorbeeld van Holland op zijn smalst.
Bergen op Zoom is best wel gezellie dussss....Mie den Os for president zou ik zeggen.

Erika Koukos zei

Inderdaad een Mie den Os heeft geen enkele stad dus alleen al wat dat betreft moeten ze eigenlijk winnen.

Anoniem zei

Het enige negatieve aan Almere is dat de horeca rond de grote markt van erg bedenkelijke kwaliteit is. Het feit dat een familie dit gebied als exclusieve melkkoe kan gebruiken is hier niet vreemd aan. Lekker eten doe je dus bij voorkeur aan de rand van de stad of buiten Almere.

Erika Koukos zei

@ Anoniem
Daar heb je volkomen gelijk in.
Ik weet geen enkel goed restaurant in het centrum. Daar buiten zijn er echter legio; zelf ben ik gek op Pallas Athene en Yim Siam.

Anoniem zei

Om huize Koukos/Baardwijk niet te vergeten, befaamd om de heerlijke electriese BBQ......

Erika Koukos zei

@anoniem
en je kunt altijd weer reserveren hoor :-)