zondag, maart 08, 2009

(Un)Happy consumer: Wat is er toch gebeurd met Albert Heijn Parkwijk?

Jaren was ik een groot fan van Jumbosupermarkten. Echter de zeer terechte zondagsopening van alle supermarkten in Almere heeft daar een behoorlijke verschuiving in teweeg gebracht.
Jumbo reageerde niet adequaat en zette te weinig personeel in waardoor er onder andere nooit vers brood op zondag was te krijgen. Dus besloot ik voortaan voor de wekelijkse boodschappen naar Albert Heijn Parkwijk te verkassen. Zeer geruime tijd ging dit goed. De Albert Heijn heeft een ruim assortiment en er is voldoende parkeerplaats om de enorme stroom klanten op te vangen, bovendien zijn de zeer ruime openingstijden een zegen voor alle werkenden.

De laatste weken gaat het echter mis met dit Albert Heijn filiaal. En of dat komt doordat dit filiaal slachtoffer wordt van zijn eigen succes danwel ten onder gaat aan een stijgende arrogantie is nog maar de vraag. Wat in ieder geval erg opvalt is de chronische leegstand van een behoorlijk aantal budgetproducten. Op zich ook niet gek als je de populaire euroshopper cola in het vak een facing 4 geeft terwijl de 5 keer duurdere coca cola zeer ruim uitgemeten staat. Hetzelfde geldt voor een groot aantal goedkopere producten, zij zijn in AH Parkwijk nagenoeg niet meer verkrijgbaar. Ook op de broodafdeling wringt het schoentje wel eens. Stokbrood is vaak op de meest gekke momenten uitverkocht en tot mijn verbazing hoorde ik gisteren dat hele broden niet langer worden gehalveerd wanneer de halve op zijn. Je wordt dus nu als klant al verplicht een heel brood te kopen en de helft weg te gooien!

Dit is natuurlijk geen overmacht meer maar pure onwil. Het valt dan ook op dat er de laatste tijd nagenoeg geen leidinggevenden meer op de werkvloer worden gesignaleerd. Nu heeft deze consumer jarenlang als manager bij een aantal retailketens gewerkt en ik kan je dus uit ervaring zeggen dat het altijd fout gaat als het managementteam stelselmatig op het kantoor bivakeert. Op deze manier wordt je dus als klant helemaal overgeleverd aan de wil en vooral onwil van een stelletje puisterige pubers die aan de oude personeelswebsite te zien wel andere dingen aan hun hoofd hebben.

Gelukkig gloort er nog hoop aan de horizon want onlangs ontdekte ik het Albert Heijnfiliaal in Kruidenwijk. Tot mijn verbazing heeft dit filiaal met zijn kleinere oppervlakte een in verhouding groter assortiment, is uitstekend bijgevuld en alles is ook gewoon verkrijgbaar. Wat mij betreft het ommetje meer dan waard!

Geen opmerkingen: