vrijdag, april 07, 2006

Auto nieuwtje

Tijdens de Intertraffic 2006 in de RAI is een geweldig nieuwtje gepresenteerd, dat nu ook mijn laatste auto-ergernis wegneemt: een parkeerkaart die de auto terug vindt.
Als ik alle uren op zou tellen die ik in mijn leven al zoekend heb doorgebracht in een parkeergarage, dan zijn daarmee gemakkelijk een paar dagen van mijn leven verloren gegaan.

Het bedrijf Schmit uit Zoetermeer laat een service-auto rijden langs alle geparkeerde auto's. Deze serviceauto scant periodiek de kentekens van alle geparkeerde auto's. Deze informatie wordt opgeslagen in het betaalsysteem. Klanten die bij de parkeerautomaat betalen, krijgen op hun kwitantie informatie waar hun auto geparkeerd staat.

Dat is iets wat zelfs TomTom niet kon, en die kan op het moment toch al niets, omdat hij nog zwijgend in het Tom Tom hospitaal verblijft.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

O, is dus ideaal als ik stomdronken uit de kroeg kom gevallen...kruip ik voortaan meteen de goede richting uit.

Erika Koukos zei

Het politiebureau? of de taxistandplaats?

Erika Koukos zei

Geen kenteken en wel nog een auto is niet erg, dat scheelt heel wat bekeuringen.