donderdag, april 20, 2006

Er is meer

Dat er meer is dan wij doorgaans waarnemen is voor veel mensen bekend. Toch zijn er velen die er bang voor zijn, het zweverig gedoe vinden en/of het helemaal niet geloven.
Bij veel van die zaken kan er echter geen sprake zijn van wel of niet geloven, die zijn gewoon wetenschappelijk aangetoond. Zo is het ook met aura's zien.

Gisteravond zijn wij dan ook eens naar een workshop aura' s zien geweest bij De Vliegende Vis in Almere. Nu had ik er echt veel vooroordelen over en met name ook over de medecursisten en de Vliegende Vis in het bijzonder. Toch vind ik dat je zoiets toch eens mee moet maken, dus togen wij vrolijk naar de workshop.
Alle voordelen waren direct weg. Geen gietenwollensokken gedoe en zeer diverse en vooral heel normale medecursisen.

De Vliegende Vis zelf is heel mooi ingericht, wat ook al hielp om de vooroordelen weg te nemen (ik had toch een soort alternatief hok verwacht).
Francisca Hoek-van Soelen die de workshop gaf is een heel aardig en normaal persoon. Haar denkbeelden over dit soort zaken spreken mij erg aan; zij vindt dat bijvoorbeeld aura's zien helemaal niet zo bijzonder is, alle mensen kunnen dit als ze zich er op concentreren; het activeren van het deel van je hersenen dat deze energie in de vorm van kleuren kan zien is door iedereen te leren.

Met interpretatie hebben wij ons niet beziggehouden, het lijkt alsof iedereen die ze kan zien ook weet wat het betekent, maar dit is heel erg moeilijk en mogelijk ook subjectief. Veel mensen die zich presenteren als zijnde deskundigen op het gebied van aura' zijn charlatans.
Francisca baseert haar technieken op het werk van Barbara Ann Brennan, een voormalig wetenschapster van de NASA die zich nu met aura's zien bezighoudt.

Aura's zijn lichtfrequenties die kleuren veroorzaken. Ze bestaan uit 7 lagen, deze lopen vaak door elkaar heen, zoals vloeistoffen, wat interpretatie extra moeilijk maakt.
Eerst zul je alleen een soort nevel om een persoon zien of je ziet een kleur alleen maar even flitsen. Als je blijft oefenen zie je vanzelf meer.

Ik zag alleen wat trillingen om iemand heen aan het eind van de workshop, Michael zag al wel kleuren. Ik zal blijven oefenen, maar niet te lang, het is ontzettend inspannend en ik ben dan ook met vliegende hoofdpijn vertrokken bij de Vis.

8 opmerkingen:

Erika Koukos zei

Ik dacht dat ik toch duidelijk had gemaakt dat dat nu juist daar niet het geval was.

Anoniem zei

Hoi Piet!
Is er iets mis met 60`er jaren hippies? Grapje.Ik zie altijd aura`
bij de mensen, maar alleen rond de hoofd.En ik ben ook zweverig, maar heb daar geen moeite mee.Je weet wel, IK BEN, WIE IK BEN!

Anoniem zei

Er is helemaal niets zweverigs aan aura``s lezen, er is ook niet echt iets zweverigs aan mystiek,...het zijn gewoon levenstechnieken die het allemaal een beetje gemakkelijker maken.
...en om nog een aantal vooroordelen weg te nemen....Boeddha en Jezus hadden vast D66 maar misschien ook wel VVD gestemd. Het gaat er nu eenmaal om dat je niets zomaar in de schoot geworpen krijgt, je moet er altijd iets voor doen :-)

Erika Koukos zei

Maar waarom worden zulke zaken zewevrig gevonden? Het is iets heel gewoons en zelfs wetenschappelijk. Het is jammer dat alles in hokjes wordt gestopt. Geen mens is altijd hetzelfde of houdt van dingen die allemaal in een hokje passen. Zo kun je en voor de VVD zijn en aura's lezen n ook nog religiestudies doen. Je kunt de ene dag een mantelpakje aandoen en de volgende dag er uit zien als een hippie. Leuk toch juist een beetje afwisseling?

@Milanka
Als je je zou concentreren zou je vast een "heel" aura kunnen zien.

Anoniem zei

IK ben ook geen VVD-er,en zie geen verband tussen je spirituele ontwikkeling en studie, een sluit ander toch niet uit.

Anoniem zei

@ Erica
IK heb ook jaren geoefend, nog steeds als ik in het zonnetje loop kijk ik mijn eigen schaduw en zie mooi oranje, geel, groene licht...Maar bij andere mensen, vooral bij mijn ex-levensgezel, zie ik vaak een wit, mistig aura, en dan weet ik gewoon dit is een energie, en voel ik meestal heel intense gevoelens, woede, verdriet,
iets bedreigends...of spirituele energie bij heel gelovige mensen,ook kinderen hebben heel apart soort energie, vooral drukke kinderen, je kan ook voelen dat ze andere soort snelheid in het complete doen en laten (Vooral manier van bewegen, sneller energieker)hebben, dan de volwassene.Soms heb je kinderen die geen uitgesproken kinder-eigenschappen hebben, en veel minder intens en snel zijn, terwijl je soms op een volwassene stuit (vooral kinderloze) die nog steeds die kinder-energie bezit.Misschien dat ook onze tijdbesef (belevenis)daarmee samenhangt met onze leftijd en levensenergie die we hebben).Toen ik klein was betekende een decennium een lange weg te gaan, een echte toekomst...Naarmate ik ouder wordt, lijkt het steeds sneller voorbij te gaan. Naarmate mijn energie minder wordt, en ik me steeds langzaamer voortbeweeg, begint de tijd steeds sneller te vliegen.

Erika Koukos zei

@Milanka
Dat was voor Piet bedoeld omdat ik wel voor de VVD ben en dat dus volgens sommige mensen spiritualiteit uitsluit.
Tussen mijn studie en spiritualiteit en mijn studie is wel heel veel verband, omdat de master die ik ga doen "spiritualiteitsstudies" is.

Voor wat betreft je tweede comment:
Ik weet wat je bdoeld, maar met het laaste niet. J ebent toch best nog hel jong?

Anoniem zei

IK dacht dat Piet bedoelde dat je politieke keuze, en je studie en je interesses in astrale ervaringen niet met elkaar te rijmen valt. Daarom zei ik een sluit elkaar niet uit, alles staat met alles in verband zolang je zelf je innerlijke pachwork geloofwaardig vindt.Mijn tweede comment is meer hoe ik zelf verband voel tussen de tijd,mijn lichamelijke kracht en de snelheid...en de astrale energie.IK ben 44 en ik voel me ook ongeveer zo, af en toe veel jonger, soms heel erg oud.Maar ik vind het wel belangrijk om bewust te zijn van mijn leeftijd.