vrijdag, april 28, 2006

Koninginnedag 2006

Beste Bea,

Almere gonst al weken van het geroezemoes over uw komst naar onze stad, bij sommige mensen gaan de voorbereidingen zover dat ze peentjes zweten, wat goed uitkomt daar die van nature al oranje zijn.
Dit zal mijn laatste mail aan u zijn voor morgen, waarin ik u nog even wat tips en waarschuwingen wil geven. (ik weet het, u ziet er weer vreselijk tegenop, maar echt het is zo voorbij en dan bent u er wel weer een heel jaar vanaf).
Ik heb net even de stad verkend en ik moet zeggen dat het nog erg rustig was. Ik zag dat er nog veel moest gebeuren maar gelukkig gaat u eerst PVC-buizen kruisen in Zeewolde.

Allereerst wil ik u waarschuwen voor de winderigheid, en dan bedoel ik niet alleen van de bevolking die smaakpolitie-afgekeurde oranjehappen hebben gegeten. Almere is een groot tochtgat. Dus hou daar rekening mee bij uw kledingkeuze en bij het verankeren van uw kapsel (u kunt zich vast de afgang op St. Maarten nog wel herinneren). Uw dagelijkse large bus Elnett zal morgen niet voldoende zijn. Misschien kunt u een en ander nog vastzetten met een oranje strik, heel Almere zal versierd zijn met oranje strikken en in ieder geval past u dan al goed bij het grote podium.

In Almere zal u verlost zijn van het eten van die vieze koek bij het koekhappen, daarvoor in de plaats komt virtueel koekhappen. Dat kunt u mijns inziens beter overlaten aan een van de prinsen die toch geen deel meer uitmaken van het koninklijk huis, laten zij maar voor gek staan, daar heeft toch niemand meer interesse in.

Uw route zal ook door ons nieuwe stadshart lopen, dit is nog erg nieuw vandaar dat er schuttingen langs de route staan (herkenbaar aan de kitcherige tulpen), achter die schuttingen is het stadhart nog een gapend gat. Misschien een uitgelezen kans om eindelijk van die ordinaire Mabel af te komen? (zogenaamd met haar naar de tulpen gaan kijken en dan is een "per ongeluk" duwtje al voldoende om haar voorgoed in het gapende gat te laten verdwijnen).

De kooplust van Maxima zal morgen geen probleem zijn, uit voorzorg zijn alle winkels dicht. Let wel op Henry en Ed, want u ziet die zijn echt tot over hun oren verliefd op uw schoondochter en op een echtscheidingsschandaal zit u nu vast niet te wachten om nog maar te zwijgen over de ellende van een menage a trois.

Onze knuffelmarokkaan hebben ze dit keer helaas opgeborgen. U moet het deze keer doen met Poldertrots en Floortje. Probeert u toch een glimlach op uw gezicht te houden, het is anders zo zielig voor hen ze wonen in de polder en zijn nu nog trots laten we dat zo houden. Aan het eind krijgt u nog een optreden van Raymann, ik hou er niet zo van, maar dat is persoonlijk. (u kunt zeker lachen als u in uw hoofd houdt dat bij Raymann deze vreselijke dag voor u bijna ten einde is).

Ik hoop dat u het allemaal een beetje zult volhouden. Met belangstelling zal ik uw bezoek voor de tv volgen (ik kom niet naar de route want dat zou te veel opvallen) en dan zie ik u maandag bij de evaluatie.

met vriendelijke groeten,

Erika Baardwijk

p.s. probeert u een beetje aardig te zijn tegen Annemarie, ze bedoelt het best wel goed.

1 opmerking:

Erika Koukos zei

Ja maar dat is ook wel persoonlijk natuurlijk, niet iederen vond dit leuk bijvoorbeeld.