woensdag, mei 31, 2006

Geen jota

Toyota schijnt het Japanse woord voor "daar klopt geen jota van" te zijn.
Tenminste dat geldt dan toch voor de Toyota Corolla. Heeft dit type volgens garagebedrijf Zonneveld last van snel slijtende banden, volgens Toyota zelf hebben nu ook nog een miljoen Toyota Corolla's en Priussen last van een afbrekend stuur.

De mijne is net een paar maanden voor die types gebouwd, maar ik ga mij toch afvragen waarom de auto zo slecht was uitgelijnd? misschien toch iets mis met de stuurinrichting?

30 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja................Tussen jou en gemotoriseerde en gemechaniseerde vervoersmiddelen zal het wel nooit helemaal goedkomen vrees ik ;-).

Anoniem zei

Misschien heeft het er iets mee te maken dat Toyota monteurs tijdens werktijd liever goede comments over zichzelf op blogs neerzetten dan dat zij echt aan auto`s sleutelen.

Haha, bedankt web dectective:

------------------------------
Daar lusten de honden geen brood van; alle positieve comments over Toyota komen van volgend IP adres:
62.177.235.146
en rara dit staat op naam van: Zonneveld Almere B.v, Gelderland, Ede, hostname: 62-177-235-146.dsl.bbeyond.nl
Misschien tijd om Toyota Japan eens in te lichten?

mei 30, 2006

--------------------------------

Anoniem zei

NoYota but BigNota.

Erika Koukos zei

@Johnnie
Maar dit ligt buiten mijn schuld hoor!

@Thawol
Waarschijnlijk hebben ze een aparte pr man in dienst, daar hebben ze wel geld voor met zulke hoge facturen.

@Barbapap
Dat is een goede, dat wordt vast hun nieuwe slogan!

Hoe laat zou de pr man vandaag met zijn werk beginnen? Die krijgt een drukke dag na zulk slecht nieuws over de Corolla.

Anoniem zei

Toyota Zonneveld kan beter investeren in klanttevredenheid dan zoals zij nu doe proberen onder valse identiteiten brandjes te blussen. Het geeft maar al te duidelijk aan wat voor vlees wij hier in de kuip hebben.
Toyota kan niet in Almere!

Erika Koukos zei

Daar klikt nooit iemand op, dus zij zullen dat helemaal wel niet doen.

Anoniem zei

Wellicht gaat Toyota Zonneveld eerder investeren in een internetcafé. Zij hebben er in ieder geval al wel de geschikte medewerkers voor.

Erika Koukos zei

Internetcafe Zonnestraal

Anoniem zei

ik was op Google op zoek naar het telefoonnummer van Toyota Zonneveld voor een beurt, wat een geluk dat ik dit allemaal zag. Ik ga mijn licht maar ergens anders opsteken.
Bedankt!

Anoniem zei

Ik heb net mijn auto opgehaald bij Kwikfit.
Deze was namelijk ook aan een grote beurt toe.
slechts € 159 + goed advies over de algehele staat van de auto.

Alles was zeer snel en correct geregeld, helemaal volgens de offerte die ik vorige week heb ontvangen. Daar kan Toyota Zonneveld nog wat van leren.

Erika Koukos zei

Dat is nog eens een schappelijk bedrag!

Anoniem zei

Ja inderdaad, uitlijnen en balanceren is daar trouwens gratis.

Anoniem zei

Het is werkelijk weer niet te geloven wat er een hoop mensen "verstand" van auto's blijken te hebben....Jullie blinken allemaal uit in enorme kennis op dit gebied. Vooral die Nissan kenner met z'n 500% opslag op de onderdeelprijs...Geweldig gewoon, zoek een bank op die in dit ondernemersplan gelooft en je bent in een jaar of tien helemaal klaar, lekker achterover met een lekker glas rum op de bahama's ofzo...Ik ken een heleboel dealers en aanverwante bedrijven in deze bedrijvensoort en geloof het of niet maar Toyota-dealer Zonneveld is écht een van de betere. Zijn er serieus mensen die geloven dat er nog gigantische percentages winst worden gemaakt op de verkoop van auto's en het onderhoud ervan (vaak één keer in het jaar tegenwoordig)? Dan moeten die mensen maar eens echt onderzoek doen, misschien een goeie voor de "web detective". Kijk eens naar de bedrijfsresultaten van een willekeurig autobedrijf en ga dan eens oordelen over de "te hoge" rekeningen. Wat zou het "winstpercentage" eignlijk zijn op een goed glas bier in een willekeurige kroeg?
Bijzonder "kortzichtig" om een dergelijke discussie op gang te brengen terwijl je niet naar de uitleg van de dealer luisterd of überhaupt zonder enige kennis oordeeld. Je rijdt zélf kennelijk met een foutief afgestelde wielsporing en weigert de juiste conclusies hieruit te trekken. Succes met het zoeken naar een "betrouwbaardere" dealer maar geef deze dan wel de kans om de rekening uit te leggen, desnoods aan een kennis of familie die je wél vertrouwd en er ook echt verstand van heeft.

Erika Koukos zei

@Mike
Ik heb de rekening laten controleren door iemand van een andere Toyota garage en die zei dat het schandalig was.
Het is echt niet zo dat ik niet geinformeerd heb.
Over winstpercentages hoef je mij niets te zeggen ik ben namelijk jaren looninspecteur geweest bij UWV en heb heel wat garagebedrijven gecontroleerd. Nu heb ik mijn eigen bedrijf.
Uitlijnen en balanceren is bij de meeste garages gratis, maar bij jullie ook al bijna 100 euro.

Jij schrijft kennelijk zonder enige kennis, te zien aan de taalfouten. Zo schrijf je hopelijk niet naar klanten?

Anoniem zei

@ Mike

Als je een pukkel hebt moet je niet gaan krabben, voor je het weet ligt heel je gezicht open. Nee, inderdaad als je bij de bank aanklopt met een ondernemersplan waar in elke regel een spelfoutstaat, dan wordt je gewoon afgeschoten.
Het geeft wel ook aan hoe het er bij Toyota Zonneveld Almere ongeveer aan toe moet gaan.

Dag mevrouwdje, u rijtd in een Doyoda zie ik, jammer, daar slijden de bantjes namelijk snel van,..dat is tan 100 eurodjes voor uidlijnen en balanceren.Nee daar zidden de bantjes nog nied bij.
Jaja u drefd hed maar met een van te bedere doyodatealers.
Kijkd u eens wad een lekkere vedde noda.

Anoniem zei

nu ik die reactie van deze Mike weer zie kus ik beide handjes dat ik eerst op deze site ben terecht gekomen.
Het is een schande en een ongelofelijke dooddoener dat schurken als Zonneveld steeds een klacht over een te hoge rekening onder tafel schuiven als gebrek aan kennis.

Straks gaan zij ook nog beweren dat bonafide garages die geen woekerprijzen hanteren dit doen uit gebrek aan kennis?

Erika Koukos zei

@Piet
Bedankt dat je het voor mij opneemt.
Echter moet het wel bij de feiten blijven en daarom het volgende:
Het is niet zo dat er prijsopgave gedaan is en dat het daarvan afweek. Ik heb daar bij Zonneveld vooraf niet naar gevraagd omdat ik gevraagd had aan mijn kennis wat zo'n beurt ongeveer zou kosten. Daarvan week het inderdaad enorm af.
Er zijn 2 banden vervangen, dit omdat je voor kennelijk niet met 2 verschillend gesleten banden kunt rijden.
Feit zijn dus alleen dat de bedragen heel erg hoog waren en dat het twijfelachtig is of de banden zo snel vervangen moesten worden.

Anoniem zei

Nou lekker dan, dan sta je daar met je gebroken stuur in je handen en dan zeggen de Zonneveld medewerkers waarschijnlijk dat het komt omdat je geen verstand van sturen hebt.

Erika Koukos zei

@Anonymous
Je moet nog blij zijn dan dat je nog kunt staan met een stuur in je handen, dan kom je er nog goed vanaf. Laten wij maar hopen dat de mijne niet zo'n maandagochtend model is....

Anoniem zei

Het is kennelijk belangrijker om op taalfouten te letten als op de inhoud of de strekking van een verhaal. Maargoed, gelukkig wemelt het bij anderen ook van de taalfouten dus hier trek ik me dan maar niets van aan. Geachte Nissan kenner, iets verderop in mijn betoog wordt eveneens gesproken over verkoop én onderhoud dus niet alleen over 450% winst op onderdelen...Het zegt genoeg over uw kennis van deze materie en het goed lezen van enig commentaar. Gelukkig weet mevrouw Baardwijk door haar achtergrond wel beter. Jammer dat u niets zegt over de absurde getallen die worden genoemd met uw kennis. De antwoorden van mevrouw Baardwijk zijn in ieder geval eerlijker, alleen jammer dat er niet naar inhoud of vanuit mijn oogpunt goed commentaar wordt gekeken. Als laatste wil ik opmerken dat er veel antwoorden en oordelen worden gegeven door mensen die in heel veel van uw weblog's hebben geschreven. In mijn ogen lijkt het erop dat deze mensen van alles verstand hebben en dus de moeite waard om goed naar te luisteren, misschien leren wij hier nog iets van. Ik hoop dat niemand zich stoort aan een eventuele spelfout in mijn antwoord. Ook dit weblog lijkt zich te ontwikkelen tot een boos heen en weer geschrijf omdat er kennelijk iemand antwoord geeft op commentaar. Jammer maar helaas. Succes met uw weblog verder, vriendelijke groeten, Mike

Erika Koukos zei

@Mike
Iedereen mag nu eenmaal zeggen wat hij wil op een blog. Zo ook de andere partij. Dat is voor sommigen een nadeel van internet maar het voordeel is dat, als alle comments eerlijk worden getoond, je toch verschillende meningen ziet. Ik verwijder nooit comments dus dit is hoe de bezoekers hier erover denken. In het geval van autodealers is het denk ik een landelijke tendens dat de meerderheid van de bevolking daar niet veel vertrouwen in heeft.
Ik denk dat het voor eenieder wel duidelijk was dat de absurde getallen alleen werden genoemd ter illustratie, zo zag ik het ook vandaar geen inhoudelijke reaktie daarop.
Jij succes met je autobedrijf.

Anoniem zei

Bedankt voor uw reactie en uitleg. De felheid waarmee de meeste zich manifesteren is voor mij voldoende bewijs dat men geen verstand heeft van het autobedrijf en misschien wel van een bedrijf in het algemeen. Helemaal gelet op het feit dat er dan over taalfouten gesproken wordt en niet over de inhoud van mijn verhaal. Dat de Toyota monteurs zich proberen te verdedigen vind ik persoonlijk een normale reactie. Op de manier waarop de meeste zich hier uiten zou ik ook geërgerd hebben gereageerd. Alleen u en het autobedrijf weten precies wat er heeft plaatsgevonden, ik heb alleen getracht om enige nuance aan te brengen waar het gaat om uitleg over een factuur of de botte stellingen die men in neemt. Bijvoorbeeld de 500% winst, de kreten over hoge facturen die zij daar waarschijnlijk zelf nooit hebben gehad, gratis uitlijnen en balanceren...ga zo maar door. Als je werkelijk zo naïef bent dat Kwikfit een instelling is die gratis uitlijnt en balanceert heeft het, mijn inziens, totaal geen zin om te proberen hier iets aan uit te leggen. Datzelfde gaat voor de vermeende "woekerwinsten", die hier kennelijk alleen ter illustratie dienen. Tot slot zou ik willen opmerken dat het misschien eerlijker was geweest als u rechtstreeks aan Toyota Zonneveld uitleg had gevraagd en als die uitleg dan niet betrouwbaar genoeg overkomt naar een onpartijdige instelling was toegestapt zoals de Bovag of misschien wel de importeur. Oja, voor ik het vergeet: Ik heb geen autobedrijf of ben daarin werkzaam. Wederom vriendelijke groeten, Mike

Anoniem zei

@ Mike
Even ter verduidelijking:
Ik ben niet Michael en ben momenteel niet aan het commenten en liegen doe ik ook niet.
Je kan mij heel veel wijsmaken.


1) Je vindt mensen die naar Kwikfit gaan blijkbaar naief, wel als je de bewijzen wil zal ik voorstellen de 2 facturen online te tonen aan alle bezoekers.
Op de Toyota Zonneveld Almere factuur staat helemaal geen enkele prestatie gespecifieerd, alleen kosten.
Kwikfit geeft haarfijn aan wat zij hebben gecheckt waarmee zij zich wel erg kwetsbaar opstellen indien zij dit niet echt zouden hebben gedaan.
Het is algemeen bekend dat Kwikfit niets aanrekent voor uitlijnen en balanceren bij aankoop van nieuwe banden terwijl de standaardprijzen van deze banden stukken lager liggen dan bij Toyota Zonneveld.

2) Erika heeft eerst bij een bekende Toyotadealer die echter wat verder weg was gesitueerd gevraagd wat dit feestje zou kosten en de Toyota Zonneveld factuur ligt tot 5 keer hoger. De betreffende Toyotamonteur heeft trouwens nogmaals bevestigd dergelijke banden na 16 000 km onmogelijk versleten kunnen zijn.

3) Erika heeft meerdere malen geprobeerd om met het Toyota Zonneveld personeel over deze woekernota in discussie te treden. Verschillende keren is dit op het zij honende, hetzij chagerijnige wijze als onzin van de hand gewezen.

4) je taalgebruik is er sinds vorige keer enorm op vooruit gegaan dus ik heb het vermoeden dat u een meer ontwikkelde Zonneveldmedewerker bent maar dat terzijde...

Dus als je nog meer feiten wenst dan vernemen wij dat graag. Ik heb in ieder geval niet het idee dat je een genuanceerd beeld wenst op te hangen maar zoveel mogelijk de schade wenst te beperken.

Het zou Toyota Zonneveld Almere eerder sieren indien zij:
1) met open visier zou strijden

2) Er naar zouden streven om problemen constructief op te lossen ipv als anonieme struikrovers te werk te gaan.

Anoniem zei

Ik kan hier onmogelijk tegen strijden. Ik ben steeds dezelfde persoon en niet werkzaam bij Zonneveld. U zegt dat ik mensen die naar Kwikfit gaan naïef vind en dat is niet juist. Ik vind het naïef als je denkt dat de genoemde werkzaamheden "gratis" zijn. Weet u zeker dat het over uitlijnen gaat en niet over montage? Ik stop met op deze wijze steeds verdedigen en wil best in discussie maar niet op een dergelijke wijze. Natuurlijk hebben dealers een markt laten liggen die Kwikfit heeft opgepakt maar u zit met vele punten volledig naast de feiten. Tevens leest u mijn commentaren niet goed maar op de manier waarop het u zelf het beste past (denk aan de "naïef" episode). Het geeft niet, ik weet niet van de precieze inhoud in de discussie tussen de dealer en de cliënt dus kan daar ook niet over oordelen. Steeds spreek ik uit dat ik het wijzer vind om dit rechtstreeks met de betrokkene te bespreken en eventueel met een derde onafhankelijke deskundige maar nog altijd word de aanval opnieuw geopend. Ik vind (persoonlijke mening) dat je dit niet op een weblog zou moeten doen, discussie is leuk maar een aanvallend schrijven is mijn inziens minder. Nogmaals, ik werk niet bij Zonneveld of enig andere dealer. Ik ben ook nog steeds dezelfde schrijver, die van die spelfouten weet u nog? Visier is overigens met een "z" :-) Succes met de verdere discussie maar ik moet afhaken, dit is niet wat ik hier heb getracht te bewerkstelligen.
Succes!

Anoniem zei

@ Mike
Toch wel opmerkelijk:

"Ik kan hier onmogelijk tegen strijden"

>>>Waarom zou je??? Wat is dan je belang??

"Weet u zeker dat het over uitlijnen gaat en niet over montage?"

>>>Staat duidelijk apart vermeld op de factuur en is dus erg gemakkelijk na te gaan. Kwikfit is hier nog nooit op betrapt.

"Steeds spreek ik uit dat ik het wijzer vind om dit rechtstreeks met de betrokkene te bespreken en eventueel met een derde onafhankelijke deskundige maar nog altijd word de aanval opnieuw geopend. "

>>>Hoe vaak moeten wij het dan nog proberen?

Ik vind (persoonlijke mening) dat je dit niet op een weblog zou moeten doen, discussie is leuk maar een aanvallend schrijven is mijn inziens minder.

>>> Nee, dat begrijpen wij, elke dubieuze dealer is er bij gebaat dat iedereen de woekerfacturen gewoon betaald (wat trouwens ook is gebeurd) en dat het dan vervolgens de doofpot in gaat.

Mijnheer Mike: Deze tijden zijn helaas voor jou voorbij. Je mag dan wel pretenderen objectief te zijn en veel verstand van auto`s te hebben maar ik hoop dat je nooit in dezelfde positie terecht komt op een gebied waar je geen verstand van hebt en jij bent overgeleverd aan de "specialist".

In ieder geval heb je nu al 3 keer afscheid van ons genomen en ik stel voor dat je nog een paar keer terug komt, dat komt de geloofwaardigheid van Toyota Zonneveld Almere vast ten goede

Anoniem zei

Pff, echt een zielig clubje zeg, die Toyota Zonneveld.

Die internettijd van Mike wordt bij het eerstvolgende slachtoffer natuurlijk ook gefactureerd.

Anoniem zei

Is het nu Mike Pasic of Taida Zonneveld??

Anoniem zei

vreemd, de would be objectieve bezoekers van Toyota Zonneveld Almere hebben op geen enkele concrete vraag een antwoord gegeven en nu is het stil.
...Tijd voor bezinning??

Anoniem zei

Ik heb er geen verstand van auto`s,
van dealers ook niet, maar jullie
polemiek, vond ik best leuk om te lezen.Misschien ben ik eindelijk totaal onpartijdig in jullie discussie. Dat is een leerzame ervaring om zo`n vurige discussie te lezen over een onderwerp waar ik helemaal niets over weet.

Anoniem zei

Het is voor mij nu wel duidelijk waar ik niet voor een beurt naar toe ga.