dinsdag, november 20, 2007

Belergernissen

Niets is irritanter dan dat je gebeld wordt en je hoort al na enkele seconden piep, piep, piep. Dat had ik dus meerdere keren per dag. Nee, geen hijger, niets, "gewoon"geen bereik. Dit werd al erger en erger, totdat ik in huis en andere gebouwen al helemaal geen netwerk meer had. Nu zat ik bij Orange wat altijd een uitstekend bereik had. En voorheen ook een uitstekende klantenservice. Beide zaken zijn tot een dieptepunt gereduceerd. Het zal dan ook geen toeval zijn dat Orange onlangs overgenomen is door T-Mobile. T-Mobile de onderneming voor pubers, want ze hebben dan geen bereik, de telefoontjes die je daar kunt krijgen zien er flitsend uit. Een tijdje terug heb ik de klantenservice meerdere keren gebeld maar als je hun telefoon niet gebruikt kunnen ze niets voor je doen. En van hen had ik nu juist een SPV, een soort strijkijzer aan je oor, wat ik natuurlijk niet wil gebruiken (en ook die had geen bereik).

Afgelopen weekend besloten wij dan maar over te stappen naar Vodaphone, die bekend staan om hun uitstekende bereik. Nu zitten in het Stadshart van Almere al de telefoonbusinesszaken bij elkaar in een straat en inderdaad zagen we bij T-Mobile binnen een hele opstoot pubers. Bij de Vodaphone winkel waren ze behulpzaam en vriendelijk en wij gingen dan ook bellend buiten en hebben nu zelfs thuis (!) een prima bereik. Wel hebben we nu allebei een nieuw nummer, maar ja we kunnen wel weer bellen. En hopelijk blijft dat zo.



Wat is dat toch met al die bedrijven dat het blijkbaar heel normaal is dat de service na enige tijd wegvalt net als het netwerk?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

jaja...het netwerk en de service vallen weg maar de automatische incasso`s gaan waarschijnlijk nog wel door???

Erika Koukos zei

Jazeker, maar liefst een half jaar! Want abonnement is abonnement of je nu kunt bellen of niet.

Anoniem zei

Ik kan dat hardnekkige verhaal over geen bereik bij T-mobile echt niet bevestigen. Ik ben daar al klant vanaf toen ze nog BEN heetten. Afgezien van het eerste jaar, toen ze nog aan het opbouwen waren, is mijn bereik overal perfect geweest. In en buiten Nederland. Zelden of nooit problemen en al helemaal niet als anderen geen problemen hebben. En ik kom op veel plekken zowel in de stad als daarbuiten en ken alle uithoeken van Nederland. Ik zie vaak dat anderen eerder bereikproblemen hebben dan ik, ook bij bijvoorbeeld KPN.

Dus ik ben een jonge flitsende snelle puber? :)

Erika Koukos zei

Hoi Anton,

Bij ons echt hoor. Maar met Orange was het eerst perfect en de laatste weken dus echt niets meer. Niet alleen bij ons thuis maar ook in Nijmegen/Groesbeek waar ik iedere week 2 dagen ben. Ik weet dan echt niet waar het aan ligt, misschien kom ik alleen in uithoeken van het land??
Je bent altijd welkom om een avondje bij ons te komen testen, maar beloof maar niemand dat je die avond al bellen, want ik zou daar maar niet al te zeker van zijn.

En inderdaad moet ik dan concluderen dat jij een jonge, flitsende puber bent :-) (je zult vast wel een bling-bling telefoontje hebben?)

Anoniem zei

Het is een gegeven dat KPN en Vodafone op een andere frequentie uitzenden dan de andere netwerken (900 MHZ to 1800 MHZ) Hierdoor dringen deze netwerken beter door in massief betonnen gebouwen.

Buiten merk je inderdaad weinig verschil, een streepje meer of minder op de signaalmeter maakt immers niet uit. Maar het is toch wel iets om rekening mee te houden bij de keuze van je provider.
Vroeger had ik ook slechte ervaringen met BEN maar dat was inderdaad meestal binnen.

@ Anton: er is nix mis mee om jong en swingend te zijn hoor :)....en wat de nadelen hiervan betreft .....die zijn ook zo verholpen: www.clearasil.nl

Anoniem zei

Haha, ik heb een Nokia N70. Is dat bling bling? Volgens mij is ie al weer oud in puberbegrippen. Ik ben er blij mee. Ik navigeer er ook mee. Erg nuttig.

Als ik komend seizoen met de boot in de buurt ben, dan kom ik misschien wel even in de haven bij jullie liggen. Dan mag je 'm bij mij komen uittesten.

Anoniem zei

Goed plan...kunnen wij misschien ook een hapje eten @ the Boat house